Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

Detta ämne innehåller 6,447 svar, har 36 deltagare, och uppdaterades senast av  Andreas 3 timmar, 37 minuter sedan.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Visar 25 inlägg - 6,026 till 6,050 (av 6,448 totalt)
  • Författare

D.O
    Deltagare

Haha, ÖrebroCenter. jag håller med. Men jag är en utav dom (alla) som har hyllat Wandell hela försäsongen. Men från Tv’n idag säger jag iallafall så att Wandell gjorde en plattamtch, Ja jag. som för 5-6 timmar sedan klagade på er som klagade. Hela laget idag gjorde en riktigt väl genomförd match, kan bara bli bättre härifrån, super nöjd MEN!. Wandell & Hellström får tyvärr inte många + i mitt protokoll, Hellström gjorde otroligt mycket dumt i egen zon, onödiga & dumma utvisningar som tillslut förlorade oss matchen.. Wandell gjorde en RIKTIG plattmatch i mina ögon, han la några fina mackor (sådana när han liksom inte tittar på puck utan dom bara sitter på bladet) Men de var på tok för få och han var anledningen till att vi förlorade matchen.. Han hade ett Jobb i BP & hålla Nygren.. Vi alla vet hur det slutade, Men vilken skillnad på lag WOW Spelade otroligt bra idag! 🙂 Äntligen är säsongen igång! Spelar laget såhär säsongen ut ser jag ingen anledning att tvivla på top6

Orebro Center
    Deltagare

Var på plats och just hemkommen. Jag har ju varit superpessimist och var helt inställd på förlust. Mycket baserat på spelet på försäongen + skadorna.

Hur som helst stod Örebro upp mycket bättre än jag trott och jävligt surt att släppa in det där på slutet. Håller med Andreas om onödiga utvisningar och dessutom tog man en offensiv dito.

Tycker Örebro vinner första perioden klart och borde haft minst 2-0. Andra perioden tycker jag är rätt jämn och där Örebro ändå har hyfsad koll. I Tredje tyckte jag det vägde över till Färjestad. 1-1 hade varit ett rättvist resultat och började bli inställd på sudden när puck outen kom.

Måste nämna Wandell. Vilken spelare. Bäste centern sedan Ryan lämnade.
    Men jag vidhåller ändå att vi behöver en andre-center med kvalitet.

Apropå centrar, några rader nedanför mig satt en kille i Örebro-tröjan med namnet Hodgman på ryggen. Måste ju kännas så där ;0)

Andreas
    Forumledare

Det såg lovande ut efter första perioden, men två utvisningar för för många spelare på isen och en puck-out duger inte. Hellström fick snedträff på en studsande puck … sånt händer, men två felaktiga byten, om än ett jävligt petigt sådant, är direkt underkänt i utvisningsväg.

Nu hoppas jag laget kan ta med sig alla bra saker som man gjorde till hemmapremiären. Ska bli grymt kul att gå iväg till Behrn Arena igen 🙂

pb_90
    Deltagare

Hellström din jävla sopa… lär dog använda klubban

Gurra
    Deltagare

Ryno måste vara världens bittraste mupp, fick ej spela i Örebro när han var sexton år, nu vill han ”aldrig spela i Örebro”, och sen ”skönt att göra mål mot Örebro”, må han drabbas av ständig pungklåda av resten av hans patetiska liv!!!

pb_90
    Deltagare

Ser rätt bra ut alltså!! Riktigt bra inspel och snabba avslut! Heinrich lilla touch för att sen gå på avslut, synd att den tog i stolpen! :/

Andreas
    Forumledare

So far, so good. 🙂

Riktigt kul att Wiklander nätade också. Så svårt han haft att hitta målet så känns det väl värt.

pb_90
    Deltagare

GAMEDAY!! KROSSA KAFFEMUPPARNA!!

Ja nu kör vi!Som snacket går här i Karlstad så är dom inte alls lugna o säkra på vinst!
    Dom minst lika oroliga för Fbk som många här på Örebro.
    Vet bara 100 % som skrivit tidigare att blir tryck och publikfest!Hoppas möta lite Rödvita supportrar på stan innan!
    Så tar vi hela Karlstad.
    Är det hundra att Hudacek ska stå?
    Bara ändra där går få motståndaren lite fundersam.🤔

D.O
    Deltagare

Lugn vettefan, Men med tanke på hur förra säsongen såg ut & allt som hände är jag 99% säker på att spelarna kan bättre och att dom är väl medvetna. Plus nyförvärven, Jävligt tråkigt att två av våra viktigaste spelare är borta, men vad ska man göra?.. Ger chansen för våra Juniorer att kliva fram, vilket är riktigt kul det också! 2-4 Örebro Ikväll så kör vi!!

Karl
    Deltagare

Nervositet.. hade känts så mycket lugnare ifal MJ och JA hade varit med alltså. Zamorsky avstängd och Motin skadad, verkligen upp till bevis mot kafferostarna imorgon! Wandell börjar med ett hattrick!
    B-)

Hur kan du vara så lugn D.O? 🙁

Måtte du få rätt. Hudda håller nollan och vi vinner med 0-1 😉 Bönderna från FBK får spel !!

Avdelning värdelös vetande:
    Menade sk min buss in till Karlstad! Kanske ointressant för er o läsa men när jag sagt a så..

Nu har uppladdningen börjat!;)
    Skål dom som nu tar och vet bara att bussen in går vid tolv i morgon för lite mat och dryck innan till arenan!🙂

Du d.O det inte losermentalitet,utan ren vilja att VILJA vinna!!
    Vi som förhoppningsvis du också bryr oss om Örebro Hockey,och ventilerar såklart våra tankar.Det forum bla till!
    Vi skriver det vi känner och tycker och det ska vara högt till tak tycker jag.
    Personligen kommer jag växla mellan himmel o helvete..om du nu kanske kallar just helvetet för losermentalitet eller vad så må vara hänt..haha.
    Men det saker och skador som inte trygga direkt..
    Kanske har jag fel men så fungerar jag.
    Ingen blir gladare om vi slår Fbk imorgon!!Det måste vi bara!!
    Det första trappsteget att klara av i min värld!
    Kommer ändå hur det än går bli folkfest här!

pb_90
    Deltagare

Nervositet.. hade känts så mycket lugnare ifal MJ och JA hade varit med alltså. Zamorsky avstängd och Motin skadad, verkligen upp till bevis mot kafferostarna imorgon! Wandell börjar med ett hattrick!
    B-)

Hur kan du vara så lugn D.O? 🙁

D.O
    Deltagare

Haha man blir ju bara deprimerad av att komma in & läsa i detta forum x).. Varför denna Loser mentalitet?

pb_90
    Deltagare

Men har dom inte helt sjuka regler för försäkringen i Sverige? Typ att du måste ha varit skadad i 8mån (eller något helt sjukt) för att försäkringen ska gå in och täcka?

Å andra sidan kanske man har en lite vassare försäkring på sina mer tongivande spelare.

Jaa..tror han(jocke) med o tränar men i sin egen klass o tempo.
    Hoppas jag också att Martin tillbaka fort.Han Vet vi ju vad han kan!:).
    Jävlar vad jag längtar till imorgon.uppladdning på nån pub innan och sen arenan.
    Ni som inte vet så kan berätta att Löfbergs Arena öppnar kl.13.00 imorgon!
    Om nån nu landar tidigt där!

GladeOlle
    Deltagare

Att Martin är skadad anser jag att det inte går säga så mycket om men jävla skillnad mot Jocke A.Det skitvärving och närapå skandal om dom inte har nån klausul. som jag skrivit innan så han varit skadad i slutet av förra till o från,spelade dock och under sommarträningen fick han känning igen.mao han varken missat mycket i sommar o ingen is ännu.Gör av med mannen som garanterat kostar hel del slantar.Man kan ju fråga sig om örebro var enda alternativet?
    Där inga bra vibbar,och hemliga skador som ger ännu värre vibbar.
    Nu blev jag väldigt negativ men det gäller den herrn bara idag!!🤔

Är han inte på is borde han vara sjukskriven, dvs får inte lön av klubben eller iaf del av lönen från försäkringskassan.
    Kan tänka mig att det är långsiktigt smart, han får rehab och Örebro har honom i en och en halv säsong sen. Vi har ju ingen brist på forwards direkt och även om jag också hade velat ha jocke på is är jag inte orolig för att vi inte kan fylla de två förstakedjorna utan honom.

Däremot hoppas jag Martin är tillbaka snart, han kan ju vissa dagar vara värda entrén själv med sin skridskoåkning och skott.

pb_90
    Deltagare

Jo men Malmö, Rögle, Brynäs och Karlskrona har ju bättre lag dom också. Dock så tror jag att några av dom tilltänkta mittenlagen Färjestad, Luleå, Djurgården och HV71 kan floppa lite. Djurgårdens lag ser ju på pappret inte så spännande ut men där tror jag tränarbytet och deras sett att jobba som organisation kan höja dom istället.

JN27
    Deltagare

Tycker vi har ett bättre lag i år än förra året även utan MJ och JA, så jag är inte ett dugg orolig för att vi åtminstone klarar Play-In. ☺️

pb_90
    Deltagare

Om det går bra utan MJ och JA så kommer du nog få se många lättade posts! Tror att man mer kommer att få kämpa för play in i år.

JN27
    Deltagare

Vill inte ens veta hur det kommer låta här inne om det faktiskt kommer gå bra trots att det ser mörkt ut såhär långt.. Värre negativitet innan ens serien har börjat får man fan åka till Norrland för att leta efter.. Riktigt tråkigt faktiskt

Andreas
    Forumledare

Skön uppesittarkväll igår med NA. Det gav lite klarhet i en del saker.

JA såg verkligen obekväm ut med alla frågor om hans skada. Det kan inte vara roligt att stå där och inte få säga någonting om den.

Sedan känns det väl som att han kanske inte kommer spela så mycket under 2016…

Orebro Center
    Deltagare

Blir bottenträsket i år. Jag lovar. Men MJ och JA tillbaka inom en månad eller så ser det kanske lite bättre ut. Men jag har svårt att se det här laget om med en rätt ljummen Hudda och med den backbesättningen + som sagt skadorna på MJ och JA och slutligen SHL:s äldste tränare tillsammans men en försvarstränare som ledde till ett sämre försvar än säsongen innan ser jag knappast något topp 8:a. Både DIF och Malmö som gick upp senare än oss kommer passera oss denna säsong

Visar 25 inlägg - 6,026 till 6,050 (av 6,448 totalt)