Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

Detta ämne innehåller 6,515 svar, har 38 deltagare, och uppdaterades senast av  Orlok 12 timmar, 3 minuter sedan.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Visar 25 inlägg - 6,176 till 6,200 (av 6,516 totalt)
  • Författare

pb_90
    Deltagare

Skönt att Martin går ut och säger att han i varje fall kommer att bli helt frisk vilket är det viktigaste! Skulle vilja höra något liknande från Jocke också så man får upp hoppet igen.. dom två spelarna skulle ju kunna göra skillnad mellan 3-4 placeringar i tabellen själva!

Örebro center..Jaa men då har jag missat om dom överhuvudtaget sagt nåt om skadorna.har inte sett nåt om vilken typ av skada dom har.
    Varken överkropp eller annat.var har du läst det?!
    Mörkar gör man men nu total mörker,brukar komma fram vad det är men nu absolut noll läcka..om du vet så vetefan var du hört eller läst..🤔

Orebro Center
    Deltagare

Varför berättar inte örebro vad jocke och Martin har för skador!??brukar mörkas under säsongen när serien pågår.när man inte vill motståndare ska veta.men nu fattar jag inte.tror det jävligt allvarliga skador.
    Dom ju inte på is ens!!!
    Räkna bort dom helt under 2016 är mitt tips.om dom med så bara för att hitta formen som borde hittas med träningsmatcherna innan seriestart.
    Jag kan bara inte glömma o fatta jocke värvningen!
    Det i mina ögon värre än när spelare floppar som dock spelat ett antal matcher.
    Tycker det trots shl inte startat.
    Det nu som pojkar skiljs från män!

Men hallå – Att man mörkar skador har man ju gjort i flera säsonger som du skriver. Man beskriver det som överkropps- resp underkroppsskada. Det är ju inget nytt för denna säsong. Det handlar ju om att inte exponera fysiskt svaga punkter för motståndare.

Angående Martin verkar han ju vara på rätt väg: Länk

Varför berättar inte örebro vad jocke och Martin har för skador!??brukar mörkas under säsongen när serien pågår.när man inte vill motståndare ska veta.men nu fattar jag inte.tror det jävligt allvarliga skador.
    Dom ju inte på is ens!!!
    Räkna bort dom helt under 2016 är mitt tips.om dom med så bara för att hitta formen som borde hittas med träningsmatcherna innan seriestart.
    Jag kan bara inte glömma o fatta jocke värvningen!
    Det i mina ögon värre än när spelare floppar som dock spelat ett antal matcher.
    Tycker det trots shl inte startat.
    Det nu som pojkar skiljs från män!

Orebro Center
    Deltagare

Andreas
    Forumledare

Enligt Expressen kommer både JA och MJ missa premiären och det är väl en helt rimlig gissning.

Ingen av dem kommer spela mot Karlskrona vad det verkar och det vore nästan skönt om DV också vilade så han inte stressar den skada som hämmar honom.

Ekbom lär vara tillbaka då, han hade bara en lårkaka som tvingade honom att gå av sist.

pb_90
    Deltagare

Jo det är sant iofs, men ändå.. hatar uttrycket ”det är bara en träningsmatch”.. jag vill få svar på mina frågetecken och det har snarare skapats fler efter alla träningsmatcher än vad som fanns innan :/

Peter B
    Deltagare

Peter B

Fast klyschan att ”Det är ändå bara träningsmatch..” borde väl gälla för motståndarlaget också då eller?

Självklart gäller det alla lag, fast då kommer ju det där med dom sista 5 procenten in, får du medgång i en match så är det lättare att spela än om du får motgång. Brynäs har nu 6 raka segrar på försäsongen, det är väl även en morot för dom att försöka behålla sin segersvit. Det kanske är så enkelt att Brynäs är bättre än oss för tillfället.

JN27
    Deltagare

Peter B

Fast klyschan att ”Det är ändå bara träningsmatch..” borde väl gälla för motståndarlaget också då eller? Det var samma visa förra året när det inte såg speciellt bra ut och vi vet ju hur det gick, ingen total katastrof men inte ett fall framåt.

Och om du tittar på statistiken de sista matcherna så ska du nog se att vi näst intill sämst. Den totala statistiken räddas upp för att ÖHK var svinbra i början på säsongen innan något slog totalt slint och allt blev kasst.

Och visst jag har sett att det inte har varit kanske de BP-uppställningarna som man trott. Men det tror jag snarare har med att göra att de inte riktigt vet vilka dom ska ha i BP heller och därför har testat runt. I PP så har dom ju i varje fall inte testat speciellt mycket olika konstellationer, i dagsläget borde det vara ganska spikat på BP-sidan också men kanske finns lite frågetecken där.

Ja enligt Sanny Lindström ska ju Wandell spela mellan Viken och MJ så vi får väl se hur det går också för den delen… Måste säga att jag fortfarande skakar pga ilskan mot den mannen. Måtte för bövelen inte Kenta sära på Mustonen, Wandell och Squires åtminstone.. Vi har ju iallafall fått det vi saknat i våra två slutspelsår dvs två kedjor som kommer att producera.. förhoppningsvis kommer kedjan med Libor och Weinis också att sätta några baljor.

pb_90
    Deltagare

Peter B

Fast klyschan att ”Det är ändå bara träningsmatch..” borde väl gälla för motståndarlaget också då eller? Det var samma visa förra året när det inte såg speciellt bra ut och vi vet ju hur det gick, ingen total katastrof men inte ett fall framåt.

Och om du tittar på statistiken de sista matcherna så ska du nog se att vi näst intill sämst. Den totala statistiken räddas upp för att ÖHK var svinbra i början på säsongen innan något slog totalt slint och allt blev kasst.

Och visst jag har sett att det inte har varit kanske de BP-uppställningarna som man trott. Men det tror jag snarare har med att göra att de inte riktigt vet vilka dom ska ha i BP heller och därför har testat runt. I PP så har dom ju i varje fall inte testat speciellt mycket olika konstellationer, i dagsläget borde det vara ganska spikat på BP-sidan också men kanske finns lite frågetecken där.

Andreas
    Forumledare

Btw så var det Kalle Olsson som gjorde 2-4 målet igår, inte Wandell.

Glasklart när man kollar på reprisen nu när du säger det… Jag ändrar statistiken.

Peter B
    Deltagare

Och vi gick inte från bästa lag till sämsta i boxplay! Vi var 4:e bästa lag i boxplay!

Peter B
    Deltagare

Tycker många drar för stora växlar av dessa träningsmatcher. Alla vet ju att det är svårt att hålla skärpan i en hel match, framför allt i en träningsmatch. Vi gjorde en bra förstaperiod igår enligt uppgift. Vi brukar ha problem med Brynäs. Sist Leksand åkte ur så vann dom alla (?) matcher på försäsongen(mot oss bl.a?). När vi vann allsvenskan, och ledde den överlägset ett tag så förlorade vi med 8-0 mot Mora i genrepet. Visst, man kan klaga på att backarna inte håller eftersom vi i stort har samma backar som förra året. Kom då ihåg att året innan så hade vi också i stort sett samma backar och slutade 6:a. Motion och Ekbom fick t.om dra på sig landslagströjan. Anfall är bästa försvar sägs det, tror det ligger mycket i det. Med bättre anfallsspelare så tror jag det kommer se bättre ut än förra säsongen. Det som oroar är ju att MJ och JA inte verkar vara tillgängliga i premiären. Såg att någon klagade på Hellström igår, han var våran bästa back förra året. Att boxplayspelet inte sett lika bra ut som förra säsongen har ju bl.a att göra med att man har spelat utan speciella uppställningen, utan alla har spelat boxplay. Jag är inte orolig än, låt det gå 5-10 omgångar innan ni sågar laget!

”Dra för stora växlar på träningsmatcher..” Alltså.. det här är en sliten klyscha tycker jag. Det här ÄR laget som vi kommer att ha och ser det inte bra ut nu så finns det väl inget som tyder (än) på att det ska bli bättre?

Och att vår ”bästa” back skulle vara Hellström är ju bara tragiskt.. Ett lags bästa back, hur defensiv han än är, ska faaaaan kunna leverera mer än två poäng på 47 matcher. Den låga poängproduktionen tycke jag tyder på ett kasst förstapass som inte ens leder till en andraassist.

Att vi skulle kämpa för att undvika kval köper jag dock inte. Jag tror att Leksand och Karlskrona kommer hamna i botten. Men det är verkligen inte givet att vi kommer att ha lag som Rögle och Malmö bakom oss.

Och vad menar du med ”speciella uppställningen” i boxplay? Förra säsongens andra halva var ju bedrövligt där vi gick från seriens bästa lag till seriens sämsta lag med insläppta BP-mål varje match.. Och det är samma backar som ska göra det i år. Och från det man sett hittills på försäsongen så tycker jag inte att backarna har någon koll på deras spelare alls.

Det är ingen klyscha. Spelarna längtar till premiären och det är svårt att som hockeyspelare att ge dom sista 5 procenten när det inte gäller någonting. Du vill inte bli skadad, du vill helst inte täcka skott osv osv.
    Du vet väl att lagen brukar ha 2-3 olika forwardspar som är inne och spelar boxplay? Kalle Olsson och Anders Eriksson var vårat bästa förra säsongen. I matchen mot VH så var ju juniorerna A.Malmström och L.Carlsson inne och spelade boxplay, såg att även Viksten spelade BP. Vet inte hur det såg ut igår men med tanke på att premiären är bara 1 vecka bort så tror jag inte man sliter för mycket på enskilda spelare.

Peter B
    Deltagare

Tycker många drar för stora växlar av dessa träningsmatcher. Alla vet ju att det är svårt att hålla skärpan i en hel match, framför allt i en träningsmatch. Vi gjorde en bra förstaperiod igår enligt uppgift. Vi brukar ha problem med Brynäs. Sist Leksand åkte ur så vann dom alla (?) matcher på försäsongen(mot oss bl.a?). När vi vann allsvenskan, och ledde den överlägset ett tag så förlorade vi med 8-0 mot Mora i genrepet. Visst, man kan klaga på att backarna inte håller eftersom vi i stort har samma backar som förra året. Kom då ihåg att året innan så hade vi också i stort sett samma backar och slutade 6:a. Motion och Ekbom fick t.om dra på sig landslagströjan. Anfall är bästa försvar sägs det, tror det ligger mycket i det. Med bättre anfallsspelare så tror jag det kommer se bättre ut än förra säsongen. Det som oroar är ju att MJ och JA inte verkar vara tillgängliga i premiären. Såg att någon klagade på Hellström igår, han var våran bästa back förra året. Att boxplayspelet inte sett lika bra ut som förra säsongen har ju bl.a att göra med att man har spelat utan speciella uppställningen, utan alla har spelat boxplay. Jag är inte orolig än, låt det gå 5-10 omgångar innan ni sågar laget!

”Dra för stora växlar på träningsmatcher..” Alltså.. det här är en sliten klyscha tycker jag. Det här ÄR laget som vi kommer att ha och ser det inte bra ut nu så finns det väl inget som tyder (än) på att det ska bli bättre?

Och att vår ”bästa” back skulle vara Hellström är ju bara tragiskt.. Ett lags bästa back, hur defensiv han än är, ska faaaaan kunna leverera mer än två poäng på 47 matcher. Den låga poängproduktionen tycke jag tyder på ett kasst förstapass som inte ens leder till en andraassist.

Att vi skulle kämpa för att undvika kval köper jag dock inte. Jag tror att Leksand och Karlskrona kommer hamna i botten. Men det är verkligen inte givet att vi kommer att ha lag som Rögle och Malmö bakom oss.

Och vad menar du med ”speciella uppställningen” i boxplay? Förra säsongens andra halva var ju bedrövligt där vi gick från seriens bästa lag till seriens sämsta lag med insläppta BP-mål varje match.. Och det är samma backar som ska göra det i år. Och från det man sett hittills på försäsongen så tycker jag inte att backarna har någon koll på deras spelare alls.

Det finns defensiva backar och det finns offensiva backar. Att inte Hellström kan slå en första pass betyder ju inte att han är en dålig back. En spelare som Gunderson måste ha en lite mer defensiv spelare bredvid sig annars rasslar det i det egna nätet!

JN27
    Deltagare

Krejcik och Jalvanti va väl de som levererade sämst i BP, Dessa två förnäma herrar har vi ju gjort oss av med?

Peter B
    Deltagare

En sak till: Ni som sågar laget eller spelare efter att ha följt matchen på NA.SE, ta det dom skriver med en nypa salt, är många gånger jag sett matcher och samtidigt kollat vad som skrivs på na om matchen. Väldigt ofta dom har fel på vilka spelare som gör vad. En felpass av Bobbo t.ex kan i själva verket var någon annan med en 5:a eller 3:a på ryggen. Det händer väldigt ofta.

pb_90
    Deltagare

Peter B
    Deltagare

Andreas
    Forumledare

Högstanivån som laget visat upp känns bra, framförallt offensivt, men lägstanivån defensivt är något som inte känns alls lika tryggt.

Jag står nog fast i att vi kommer spela play-in, men exakt vilken plats det blir är omöjligt att säga för det är många lag i en stor klunga bakom topp 3-4 som kommer slåss om typ 7-8 platser.

Rögle har sett oförskämt bra ut vissa matcher, men torskade mot Malmö nyligen som inte sett alls lika bra ut. SHL är en väldigt jämn serie bortsett några topplag.

Orebro Center
    Deltagare

Jag tror att om inte Kenta hade haft kontrakt även över detta år hade han fått gått förra säsongen. Frågan är om han kommer få gå denna?

Nu skall jag inte måla faan på väggen redan men känslan är inte bra. Framför allt så utan Martin och Joakim känns det tunt. Och backbesättningen som hade sådana problem i fjol är nästan intakt. Ingen ledande back. Och Thornberg har ju än så länge knappast utvecklat försvarsspelet verkar det som.

Det som känns positivt är dock, precis som Andreas antyder, är att vi kanske får en bättre andre-målvakt i år.

Min pessimistiska tanke just nu är att vi kommer få slåss för att slippa kval.

pb_90
    Deltagare

Ja det har onekligen kommit upp en hel del frågetecken. En annan sak är ju vad fan som har hänt med boxplay? Kollapsade inte det andra halvan av säsongen förra året? Och på försäsongen här verkar det gå åt samma håll.

Jobbigt för psyket när det är mer frågetecken än utropstecken..

Verkar i varje fall som att kedjorna är bestämda nu. Weinstock verkar ha jobbat upp en del kemi med Libor och spontant så känns i varje fall kedjeuppbyggnaden totalt sätt är bättre än förra året. Förutom den lilla detaljen att 2/3 av förstafemman är skadade och 1/3 verkar vara halvskadad………

Jaa. Så sant.Det ju det när dom ”mörkar”skadan /skadorna som inte låter bra.Har för mig jocke haft höftproblem men vi får hoppas på det bästa o se positivt på säsongen!!Första stora” riktiga”mötet blir ju så klart den 17!:)
    Saker kan ändras fort.Ska försöka vara mer optimistisk☺.

pb_90
    Deltagare

Dom var väl så sugna på att få in ett väletablerat namn att dom kunde göra vissa avsteg från det normala förfarandet när man värvar en spelare. Men vi har ju egentligen ingen aning men låter jävligt dåligt i varje fall.. att dom inte ens har ett hum om när han kan vara tillbaka.. det låter ju liksom som att det finns risk för att han aldrig kommer tillbaka? Och detsamma på Martin faaan också.. hoppas verkligen Marre kommer tillbaka i form! Så jävla kul att titta på när han är på rätt humör!

Som jag förstått så var inte jocke helt kurant under vårsäsongen,han spelade sparsamt och när han blev skadad under sommaren!!!?..Ja sommarträningen så sades det att han fick bakslag och känner av skadan igen..med andra ord så inte så kurant herre under våren och sommaren.och tyvärr när tiden rullar på så länge och inga riktiga besked vad skadan gäller så det nog tyvärr så att vi får vara glada om det kommer nåt positivt av den värvningen.

Yongma112
    Deltagare

Jocke A spelade ju i NHL-slutspelet i varje fall. När blev han egentligen skadad?

Visar 25 inlägg - 6,176 till 6,200 (av 6,516 totalt)