Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

Detta ämne innehåller 6,773 svar, har 39 deltagare, och uppdaterades senast av  pb_90 2 timmar, 29 minuter sedan.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Visar 25 inlägg - 6,376 till 6,400 (av 6,774 totalt)
  • Författare

Orebro Center
    Deltagare

Blir bottenträsket i år. Jag lovar. Men MJ och JA tillbaka inom en månad eller så ser det kanske lite bättre ut. Men jag har svårt att se det här laget om med en rätt ljummen Hudda och med den backbesättningen + som sagt skadorna på MJ och JA och slutligen SHL:s äldste tränare tillsammans men en försvarstränare som ledde till ett sämre försvar än säsongen innan ser jag knappast något topp 8:a. Både DIF och Malmö som gick upp senare än oss kommer passera oss denna säsong

pb_90
    Deltagare

Fan det är så synd/tråkigt att Jocke och MJ är skadade.. Jocke var/är en av de som skulle bli absolut mest spännande att se! Han kändes/känns som den tvåvägscenter klubben har saknat. Runt 30 pinnar och stabil liksom.. Nu känns det bara rätt hopplöst.

Plocka bort två så viktiga spelare i de andra lagen och hur roliga blir dom då.. Nej så länge dom är borta kommer det bli oerhört tufft! Vilket det såklart ska vara med två så tongivande spelare borta.

D.O
    Deltagare

Gillar Tom Wandell, han är kaxig,

Att Martin är skadad anser jag att det inte går säga så mycket om men jävla skillnad mot Jocke A.Det skitvärving och närapå skandal om dom inte har nån klausul. som jag skrivit innan så han varit skadad i slutet av förra till o från,spelade dock och under sommarträningen fick han känning igen.mao han varken missat mycket i sommar o ingen is ännu.Gör av med mannen som garanterat kostar hel del slantar.Man kan ju fråga sig om örebro var enda alternativet?
    Där inga bra vibbar,och hemliga skador som ger ännu värre vibbar.
    Nu blev jag väldigt negativ men det gäller den herrn bara idag!!🤔

pb_90
    Deltagare

Jag är jävligt nyfiken på den så kallade ”Örebro-modellen”. Om dom nu inte har hunnit att följa upp den och det ska bli NJ:s jobb, då betyder det att dom har arbetat fram en klar modell i varje fall? Jag förstår i varje fall inte hur man har tänkt att nå framgång över tid med Kentas hockey om det är den som är ”Örebro-modellen”.

JN27
    Deltagare

Varför kan dom inte gå ut med skadeläget på spelarna som är borta och då framförallt JA.. Det är väldigt frustrerande som supporter att inte veta någonting om statusen. Verkar inte ens som han gått på is än, kommer han ens spela den här säsongen?

Karl
    Deltagare

Här kommer (i mitt tycke) en skarp analys om läget i Örebro från min favoritskribent Uffe Bodin!

BODIN: Örebro behöver mer puck – annars står och faller man med Hudacek

<iframe class=”wp-embedded-content” sandbox=”allow-scripts” security=”restricted” style=”position: absolute; clip: rect(1px, 1px, 1px, 1px);” src=”http://www.hockeysverige.se/uffe-bodin/2016/09/14/bodin-orebro-behover-mer-puck-annars-star-och-faller-man-med-hudacek/embed/#?secret=i38NLsHffy” data-secret=”i38NLsHffy” width=”600″ height=”338″ title=”Inbäddat WordPress-inlägg” frameborder=”0″ marginwidth=”0″ marginheight=”0″ scrolling=”no”></iframe>

Örebros underliggande siffror är kassa och vårt spel bygger på att vi inte ska äga mycket puck… Kentas sista säsong! Och jag är också osäker på om jag vill se Tornberg i en högre roll.

Det lilla som känns positivt inför denna säsong är att vi nu har ännu en målvakt som kan vinna matcherna åt oss. Självklart är Hudacek en sådan, men jag har sett matcher med Brage i Vita Hästen där han varit makalöst bra. Känns skönt att Hudacek kan få avlastning och att vi som fanns kan hoppas och tro på seger även utan Hudda från start.

pb_90
    Deltagare

Här kommer (i mitt tycke) en skarp analys om läget i Örebro från min favoritskribent Uffe Bodin!

BODIN: Örebro behöver mer puck – annars står och faller man med Hudacek

Örebros underliggande siffror är kassa och vårt spel bygger på att vi inte ska äga mycket puck… Kentas sista säsong! Och jag är också osäker på om jag vill se Tornberg i en högre roll.

Karl
    Deltagare

Ekbom verkar gått i tacklingsskola under sommaren också. Han har fått in några riktigt fina pärlor under försäsongen. Det har jag verkligen saknat i hans spel tidigare. Överlag tycker jag han varit bra och det verkar som att han är på väg till en ny nivå.

Han kommer nog aldrig bli någon stor poängmaskin, men fortsätter han på detta vis kommer han säkert kunna bli en långvarig kapten och backbjässe i laget 🙂

Tänk positivt, Värmlänningar häver ju i sig så mycket att de ändå snart glömt slutresultatet ;). Kommer aldrig att glömma hur det var när jag för ca 20 år sedan bjudit in ca 20 av dem på mat mm (storkunder) till Sandgrund med start på en fotbollsmatch där Karlstad mötte något storlag från England i en träningsmatch. Var max 12 av dem som blev insläppta på Sandgrund. En av dem somnade på sin tallrik full av mat. De är speciella, Värmlänningarna ;). Men lättmutade att göra affärer med på den gamla goda tiden !!

Mest orolig vad gäller ÖHK är jag fortfarande med backbesättningen och det var innan forwardsskadorna. Tror det kan bli tufft för Kenta i år. Min kloke gamla far (87 år) brukar ha rätt. Han tror Kenta är rökt och vill inte se Thornberg som huvudtränare. Vi brukar inte vara ense, men jag håller med honom i tränarnamnet inför nästa säsong, nämligen Melin, vet att många tycker han är en relik men är övertygad om att han är rätt namn för ÖHK. Förövrigt tror jag att den första sparkade tränaren i SHL blir Peter Andersson.

Orebro center, fattar inte om det innehållet i inlägget eller om det stavningen du hänger upp dig på, sitter och skriver med en liten mobil där stavningsprogrammet vill ta överhanden.

Orebro Center
    Deltagare

Pb_90
    Välkommen in i klubben för örebroare i Värmland om än du tillfälligt kanske.
    Vad bänkningar som skrivits om gäller säkert att möjligen Tornberg uttalat sig om att bänkar om måste, kanske på en rak fråga.Vet hur journalister jobbar.
    Alla jag pratat med här i Karlstad, vill faktiskt säga alla påpekar bestämt att dessa träningsmatcher totalt utan intresse och absolut inte säger nåt om kommande serie!
    Det lätt att se det negativa i matcher som varit men det nu det börjar..prestigematch på Lördag.
    För mig närapå sjuk på Måndag eller gladeligen jobba..Inte lätt om man stor i truten som jag varit.Lär mig aldrig.
    Skumt om Martin överhuvudtaget med i snacket om ”ev kan spela”.
    Det borde vara helt klart att han inte med.inte en minut på is ännu vad jag vet.

Får lite Google-translate vibbar av detta inlägg ;0)

Pb_90
    Välkommen in i klubben för örebroare i Värmland om än du tillfälligt kanske.
    Vad bänkningar som skrivits om gäller säkert att möjligen Tornberg uttalat sig om att bänkar om måste, kanske på en rak fråga.Vet hur journalister jobbar.
    Alla jag pratat med här i Karlstad, vill faktiskt säga alla påpekar bestämt att dessa träningsmatcher totalt utan intresse och absolut inte säger nåt om kommande serie!
    Det lätt att se det negativa i matcher som varit men det nu det börjar..prestigematch på Lördag.
    För mig närapå sjuk på Måndag eller gladeligen jobba..Inte lätt om man stor i truten som jag varit.Lär mig aldrig.
    Skumt om Martin överhuvudtaget med i snacket om ”ev kan spela”.
    Det borde vara helt klart att han inte med.inte en minut på is ännu vad jag vet.

Yongma112
    Deltagare

Det pratas bänkningar redan innan SHL-premiären (intervjun med Tornberg i NA).
    Härlig säsong vi har framför oss…

pb_90
    Deltagare

Håller verkligen med NA:s krönika idag. Jääääävligt märkligt att lägga ett SHL-genrep mot ett lag som spelar som Karlskrona i en iskall ishall med dispens på sin 2m för smala rink. Vilka punkter i den planen lät som en bra uppladdning tyckte dom?

Och håller med dig Andreas. Ekbom är en personlig favorit som alltid ger 100%! Jag tycker att han borde ha en växel till i det offensiva spelet, han har ju trots allt ett bra skott som vi kommer ihåg från avgörandet mot färjestad i 3mot3 förra året! Men jag tror inte att våra backar får det utrymmet generellt.

Snälla ÖHK spöa FBK på lördag annars kommer jag bli mobbad.. (fest med flickvännen i Karlstad med BARA värmlänningar + jag).

Andreas
    Forumledare

Ekbom verkar gått i tacklingsskola under sommaren också. Han har fått in några riktigt fina pärlor under försäsongen. Det har jag verkligen saknat i hans spel tidigare. Överlag tycker jag han varit bra och det verkar som att han är på väg till en ny nivå.

Han kommer nog aldrig bli någon stor poängmaskin, men fortsätter han på detta vis kommer han säkert kunna bli en långvarig kapten och backbjässe i laget 🙂

Försöker hitta ljusglimtar,som några mycket riktigt påpekat så matcherna hittills betyder Nada.Bra kunna prova olika kedjor.det inte många matcher dom spelat och haft möjlighet.
    Tror dom mycket väl vet hur kedjorna ska se ut,men ville prova en ny variant.Helt övertygad att matchen mot Fbk kommer se helt annorlunda ut.
    Både på isen och läktaren.Läktaren påverkar även spelarna, det vet vi ju alla.Inte bara 150 Pers på Lördag!
    Mustonen kedjan kommer inte se ut som idag såklart.
    Hoppas jag har rätt,annars får jag ett helvete efter helgen på jobbet.
    Nu laddar vi och välkomna till Karlstad!

Andreas
    Forumledare

Har dock ett klagomål och det är den märkliga rotationen i kedjorna? Vad var det bra för överhuvudtaget?

Det gör väl inget hur man formerar kedjorna, dessa matcher betyder ju ändå inte ett dugg…

Anar viss sarkasm i ditt inlägg men nu menar jag ju givetvis att man kanske bör ta en förlust på försäsongen med en nypa salt.. Finns ingen som gör det lilla extra för att vinna en sådan match. Jag skulle då inte slänga mig och offra mig och riskera skada dagar före seriepremiär.. Men jag tycker det är konstigt att bryta ett vinnande koncept med kedjan Squires – Wandell – Mustonen när det bevisligen fungerade jävligt bra.

Jag kan bara anta att det handlar om att få igång Viksten, men istället för att de fick igång honom förstörde de för alla andra. De vet att varken MJ eller JA kommer finnas tillgängliga till premiären och de ville testa om DV gick ihop med TW och JM, men jag tycker nog det är för sent att börja experimentera nu, även om serien är lång.

JN27
    Deltagare

Har dock ett klagomål och det är den märkliga rotationen i kedjorna? Vad var det bra för överhuvudtaget?

Det gör väl inget hur man formerar kedjorna, dessa matcher betyder ju ändå inte ett dugg…

Anar viss sarkasm i ditt inlägg men nu menar jag ju givetvis att man kanske bör ta en förlust på försäsongen med en nypa salt.. Finns ingen som gör det lilla extra för att vinna en sådan match. Jag skulle då inte slänga mig och offra mig och riskera skada dagar före seriepremiär.. Men jag tycker det är konstigt att bryta ett vinnande koncept med kedjan Squires – Wandell – Mustonen när det bevisligen fungerade jävligt bra.

Andreas
    Forumledare

Alltid tråkigt att förlora, men nu är äntligen försäsongen över och man kan se fram emot premiären utan distraktioner!

Yongma112
    Deltagare

Gurra
    Deltagare

Sedan kan man krasst konstatera att de 99 spännen hade varit bättre att tjacka några bira för 🙂

Gurra
    Deltagare

Drar till med en gammal klyscha, ett dåligt genrep ger en bra premiär.
    Lite kul med kommentatorn som verkligen tyckte att KHK var bra, en dålig match där alla spelare verkade vara någon helt annanstans både kroppsligt och mentalt, att Jönsson lyckades rädda puckarna får anses vara något av ett mirakel, är ju van vid att han tappar in en eller två under matcherna..

JN27
    Deltagare

JN27
    Deltagare

Nu börjar superklagandet igen.. Dessa matcher betyder inte ett skit, vi saknar dessutom våra viktigaste pjäser, det kommer bli bättre.

Andreas
    Forumledare

Vilket bottennapp.

Visar 25 inlägg - 6,376 till 6,400 (av 6,774 totalt)