Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Junttila är en intressant spelare på många sätt, men jag vet inte om han kommer vara någon poängspruta. Känns lite som en humörspelare på vissa sätt.
Det känns som att det kan vara rätt hög flopprisk med tanke på hur det gick i Luleå? Han hade iofs ingen supersäsong innan den i Luleå så han kanske har tagit steg efter den. Jag tror dock att förutsättningarna är något bättre i ÖHK med många fler finländare och därmed lite lättare att komma in i laget. Sallinen är ju den perfekta ledaren att ha för att visa andra landsmän att man fan inte slappar när man lirar i ÖHK!
Men han kan ju lika gärna hamna i en helt annan klubb så vi ska väl inte säga för mycket. Men de rykten som har florerat lite tunt har väl gjort gällande om en spelare från Kärpät som tidigare lirat med Manninen var på G in typ.. Lär väl bli klart inom kort i så fall.
Sen känns det heller inte klockrent att han har brutit två kontrakt på så kort tid. Om NJ är lite smart så ger han inte mer än ett år.
Jag ställer mig frågande till om det verkligen är en Forward vi behöver in i laget? Vem ska han peta undan?