Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Fasen så märklig resa det har varit de tre första matcherna… Från två riktigt bra matcher till en bottenmatch där man släpper in allt.. Och jag tycker inte att dom kändes helt utspelade i spelet heller?! Det var som att dom gav DIF liiiiite för mycket tid i varje moment. Nej, det måste vara 100% koncentration, annars kommer vi få fler matcher likt denna. Men det är förvånande hur lägstanivån kan vara så låg :/

Hoppas att Sundblad kan ta lite kliv framåt vad det gäller aktiv coachning. Det är fortfarande en hel del märkliga beslut. Han glömmer att time-out finns och att man faktiskt kan byta målvakt. Det var ju tydligt att Eero inte ville vara där, visst dom kanske ville skydda Steen också. Men alla andra lag hade väl bytt keeper i det läget?

Satt precis och skulle skriva ett liknande inlägg. Det man kan säga är väl att Djurgården fick 100 % utdelning och det ska man inte ta ifrån dem för det var i övrigt en jämn match sett till siffror osv.
Jag tycker, som jag tidigare skrivit, att det var ett felbeslut att slänga in Eero från första början. Jag hade förstått det om det hade varit, med all respekt, Mora som stått för motståndet. Men att stå i en så svår match efter en vecka utan speltid och matchning är under all kritik. Där får man nog ändra sin game plan och ställa Steen i målet.
Det är en grej som jag sett som ett problem med Sundblad. Han har ofta en tydlig plan inför match och har svårt att ändra strategi. Där har övriga tränare i staben ett ansvar att ställa honom till svars. Annars tycker jag det är på tok för tidigt att hugga Sundblad. Han har gjort ett bra jobb med spelarna men han måste som sagt ta lite beslut i pressade lägen. Tror det kommer bli en viss förändring nu som du säger.

Eero ska såklart inte lastas helt för matchen men han är en mycket stor del i att det gick som det gick i och med att han inte höll speciellt hög standard i matchen och släppte in väldigt billiga mål av och till.