Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Riktigt bra sida, den där kände jag faktiskt inte till alls (kanske borde ha gjort det).

Precis, allt är väl en fråga för hur sugen man är på att spela. Tycker NJ får oförtjänt mycket skit för det där darttavla-uttalandet. Det sätter lite för mycket griller i huvudet på oss som tittar på och som vill så mycket. NJ har faktiskt aldrig uttalat sig om när något ska vara klart etc men folk tar ändå för givet att det handlar om dagar eller timmar.

Jag tror han har en gedigen lista och där kommer det komma en spelare, jag är inte ett dugg orolig även om jag gärna ser att det sker snart.
Kan man se vad som mäktats med såhär långt så betvivlar jag inte förhandlingskunskapen hos NJ iallafall.

Problemet med ”darttavlauttrycket” är ju att han ger intryck av att han väljer och vrakar mellan lediga spelare, han skulle lika gärna kunnat säga att han har ett smörgåsbord av alternativ. Fast det snarare är så att det där smörgåsbordet står bakom en glasvägg. Han skulle ha uttryckt sig lite mer försiktigt, dvs säga som det är att han jobbar efter en rekryteringslista där han känner sig tillfreds med vilken som helst utav dessa namn. Han har lite problem med att han vill ”crowdpleasa” oss supportrar lite för mycket ibland och säger lite ogenomtänkta saker lite för tidigt.

Sen tycker jag också att NJ har gjort ett grymt jobb hittills och tror att han kommer att plocka fram en spännande spelare inom kort. Man är ju orolig över vad som skulle hända om spelaren inte är helt rätt så NJ får hellre ta tid på sig än att stressa fram något. Det sänker flopprisken markant antar jag.