Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Yongma112
Deltagare

Tråkigt för oss med en vecka till nästa match, men känns ganska lämpligt för laget faktiskt.

– Vi har gått ner på folk i tredje perioden. Wandell, Palushaj och Sallinen spelade 21 min mot LHC och ca 20 idag. Ska inte vara några större problem men ändå.

– Abols och Masto kommer närmre spel (men fortfarande en bit kvar för båda, 2-4 veckor?)

– Hinner NJ få in sista pusselbiten? Man blir nyfiken på hur han resonerar nu när laget startat så bra, om han kanske inte hugger lika hårt som det var tänkt.

Annars anmärkningsvärt från dagens match att Tylor spelade nästan 10 min mer än brorsan. Visserligen drygt 4 min är i boxplay, stort förtroende där (antar Sundblad vill ha en tekare för nån Spink känns inte direkt som den typiske boxplayspelaren.) Känningar på Tyson? Eller så kanske det helt enkelt är han som får flytta på sig när man luftar Lodin.

Harper hade ju en ganska dålig säsong i KHL om man ska gå på stats, så det kan ju vara så att han passar bättre på liten is där spelet böljar mer fram och tillbaka med spelvändningar osv. Han har vart ganska osynlig hittills men jag vill inte dra fram floppvarningen än. Tror fortfarande han kan göra 25p i en andrakedja, men vår nuvarande med Hedman-Sallinen-Harper känns inte supervälkomponerad som jag vart inne på. Det är tre spelare som kämpar och sliter, men jag vet inte.. i det långa loppet tror jag vi behöver lite förändringar här, plus en lite tyngre fjärdekedja.