Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Fjärdekedjan är ju ganska rolig och de försöker verkligen spela efter den modell Sundblad beskriver.

Spink-kedjan känns som en duglig tredjekedja, men har svagheter i defensiven.

Abols, Hedman och Boucher känns inte samspelta, men intressanta.

Förstakedjan ser ut som att någon stulit/kidnappat deras favoritsak och utövar utpressning mot dem. Hakorna hänger verkligen.

Bra sammanfattning tycker jag!

Jag läser mycket skit om Boucher, men jag börjar fasen gilla honom ändå. Han är väl i princip den enda som hinner sätta press ordentligt innan backarna har spelat iväg pucken. Det är iofs en annan synpunkt som jag har på boxplay. Är det verkligen rimligt att ligga på och stressa så hårt som vi gör i boxplay? Och är vårt PP verkligen anpassat till SHL? Det känns som att båda special teams är lite väl ”tyska”.. Den individuella skickligheten är nog rätt mycket högre i Sverige och att då tro att man ska lyckas stressa motståndarna i BP och hitta DEN passningen i PP.. jag vet inte, men är inte det liiiiite naivt? Kanske är dags att titta på hur de lag som är duktiga i den spelformen år efter år agerar och försöka att röra sig mer mot det.

PP KAN inte vara så här uselt som det har varit med den backsida som vi har…

Jag förstår inte varför man tagit in spelskickliga backar med superbra skott om man inte tar backskott. Inte i ett enda PP igår vågade backarna slå iväg en chanspuck mot mål, det var väl möjligen Ebert någon gång. Men allt som oftast ska det spelas runt och letas chanser. Då är två minuter inte mycket tid.