Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Ja det är mycket som inte riktigt fungerar just nu.
Var tvungen att lägga ut något om alla rop på tränarbyten man ser runtomkring. Tror inte det kommer ge någonting tyvärr. Det är andra saker som behöver göras.
Jag tycker det du skriver är bra men det är också just det där sista som iallafall jag inte vill höra. ”Det är långt kvar” och ja självklart ska man ta vara på tiden till att räta ut det som inte fungerar. Där kan man ju börja med spetsen som vi inte fått, men vart är den? Det har ju gått fel hittills vad säger att det inte skulle skita sig helt?
Detta är ju en anledning till att NJ borde hänga löst då han uppenbarligen misslyckats med sitt jobb.
Vad gäller tränarsidan så är Sundblad och resten av trion alldeles för dåliga matchcoacher. Sundblad exempelvis har ju ett schema för vem som ska stå. Oavsett om målvakten släppt in 26-27 puckar så ska han stå, för schemat säger det.
Hade Stéen fått stå åtminstone en eller två av de matcher som spårat ur så hade det kanske sett annorlunda ut. Men schemat säger annat och därför blir det såhär.
Det är en total avsaknad av fingertoppskänsla.
Detsamma gäller situationer i matcher där man tror att man gör rätt men i själva verket gör det ingen skillnad alls. Exempelvis att man petar PP1:an.
Att man slänger in Spinkarna i BP är ett annat exempel.
Skulle man sparka Sundblad och co så skulle det vara för en bättre tränare givetvis. Abbot var oprövade och hade ungefär samma effekt som Sundblad när han kom.
I slutändan är de två i stort sett samma tränartyp. Och för båda lagen har det gått skit.
Jag skulle vilja ha en etablerat tränare. Typ Wallson, som kan SHL som vet vad som krävs för att vinna i Sverige. Jag vill inte att någon sparkas för sparkandets skull.