Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Tog lång tid att somna igår kväll men kanske var det segerruset. OERHÖRT skön seger.
Vill flagga för en som jobbade stenhårt i det dolda igår och det var Jordan Boucher, plockade 3 poäng om jag inte är helt fel ute och var jobbig och faktiskt ganska rejäl i sina stunder.
Sjukt kul att Abols är tillbaka och verkligen levererar, där kan det bli något stort.
Men det kanske bästa av allt, glädjen i spelarnas ögon igen.
Ja Boucher skötte sig utmärkt. Jag tyckte att han fungerade väl i PP också? Han är ju en betydligt bättre spelfördelare än en sådan som Harper tex som jag tycker inte ska ha speciellt mycket puck i PP. Sen har han ju farten som lite saknas i årets upplaga av Örebro.
Känns som att det var en hel del viktiga bitar som föll på plats igår. PP fungerade, Abols får hänga två kassar, Palushaj får poäng med sig i återkomsten, Sallinen får hänga en, Ebert dominerade och Steen var lysande i kassen.
En sak som jag skulle vilja tweaka lite är att Palushaj har alldeles för lite puck i 5v5. Jag skulle vilja se mer puckar på hans blad framöver!
Sen måste jag även säga att Wandell inte alls saknades… Han får jättegärna visa att han behövs i laget när han kommer tillbaka.