Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
HV sparkar tränaren. Tror inte Örebro följer efter än på ett tag.
Har också svårt att se det. Man höll fast förra året och det redde ju ut sig. Än så länge finns mycket tid kvar och det är många matcher man har på sig. Klockan tickar dock och jag vet faktiskt inte alls vad man behöver göra för att hitta vinnarspåret utöver fusk-rekomendationen att ”köpa in en giftig målskytt”.
Problemet som jag ser det är att man har en uttalad (ej budgeterad) målsättning att nå slutspel.
Nu är man inte ens nära och då är det ju självklart att något är fel.
Man har varit på rätt väg genom att spela bra hockey men senast på Djurgården och till viss del mot Luleå så är det alldeles för taffligt. Det är för ojämnt och därför känns det som att en ny tränare kanske skulle göra skillnad.Jag hade gärna sett en sån som Johan Lindbom i Örebro. Dels med tanke på den rutin han har men också för att jag inte för mitt liv kunde förstå varför HV sparkade honom. Det var inte speciellt längesen han stod med ett SM-guld som tränare. HV har en betydligt sämre trupp i år än tidigare och har precis som Örebro haft problem att få igång produktionen hos de producerande spelarna och likt oss har de en svagare centersida.
Man siktar högt för att man heter HV71 men man glömmer bort realismen.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 1 månad sedan av JN27.