Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Jo kanske ett stort steg för Horsky, men samtidigt ett bra mycket billigare alternativ än typ Wallson.

Känns inte som att dåligt målvaktspel har varit vårat största problem, eller? Ser hellre att man laddar fullt krut på en BRA första jävla center/fw.

Jag gillar verkligen idéen med en ung kille med ett modernt ledarskap. Jag vill INTE ha en återanvänd gammal tränare som kört flera varv i andra klubbar och aldrig egentligen utvecklat något.

Jag vill ha en lösning liknande den som Växjö och Frölunda har. En ung kille med huvudet på rätt ställe, ett modernt ledarskap som också kan utveckla spelare och ishockeyn överlag.

Sam är ju en av SHL’s utan tvekan bästa tränare. Det är liksom inte så att de växer på träd. Däremot håller jag helt och hållet med i att vi behöver någon som blickar framåt och vet hur den moderna hockeyn ska spelas.
Mig vetligen finns det inget lag som spelar det spel Örebro gör. Dumpa puck osv fungerar inte idag med dagens snabbare backar och mer kontrollerade spel. Allt går så sjukt mycket fortare och då måste man ha ett spelsätt som går hand i hand med det.
Fimpen i SHL-podden, för de som lyssnat på den, sa ju inför säsongen eller åtminstone i den tidiga uppstarten att han inte gillade Örebro’s spel i och med att det var ganska omodernt och tråkigt.
Jag sågade honom då men idag är jag nästan beredd att säga att han hade rätt. Det kanske ligger något i det han säger ändå.

Bulan är väl inte långt ifrån, men han får ut mer av sina spelare.