Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Sannolikheten är ju också ganska stor att Niklas Johansson gjort sitt sista år i Örebro.
Motivering till detta?
Då du frågar så utgår jag ifrån att du inte håller med. Men en motivering till detta är att den sportsligt ansvarige har en minst lika stor roll i de sportsliga framgångarna som huvudtränare och assisterande tränare. De år som Niklas varit sportchef så har vi aldrig nått sportsliga framgångar. Vi har inte fått in det spelarmaterial som behövts för att vi ska ta nästa kliv.
Med all respekt för en svag budget men där kan man dra en parallell med exempelvis Malmö som gjorde ett lika stort minusresultat och truppen är billig. Trots detta är man oerhört bra.
Detta är givetvis en kombination av ledare och sportchef.Tror föreningen behöver en förändring för hittills har vi inte utvecklats och då behövs någon som kan bygga ett lag så att vi kommer på rätt väg.
En viktig skillnad är väl att Malmö aldrig hade likviditetsproblem? Örebro hade helt tomt i kassan och kunde inte betala för sig. Malmö var aldrig i den sitsen vad jag vet.
De gjorde ett ordentligt minus eftersom de satsade för hårt, men liknelsen haltar lite ändå. Örebro var i ett klart sämre läge än Malmö.
Första året var väl i stort sett inget direkt NJ kunde göra något åt. Andra året nu har han fixat till en fantastiskt backlinje, men misslyckats med att få hit mer än en spetsforward.
Jag tror inte NJ sitter löst. Han har handlat med de medel han haft, men man måste ju också inse hur svårt det är att värva spets till ett lag som inte har någon riktig chans att vinna något.
Att Palushaj faktiskt kom hit är en fjäder i hatten verkligen för klubben.