Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Helt ärligt så tror jag ett av Örebros största problem är att man i dagsläget inte vet vart man är påväg.
Jag är helt övertygad om att de flesta spelare vet om vad klubbarna står för och det är kanske inte konstigt att lag som Färjestad, Brynäs, Luleå etc har större chans på spelare än vad vi har.
Växjö är också ett lag som kan locka spelare och det beror enbart på att de har en vinnarkultur och en tydlig idé. Vilket är imponerande med tanke på att laget är yngre än Örebro.
Jag är lite inne på det spåret som Lundskog snackade med NE om. Dvs jag tror vi till att börja med behöver en sportchef till. Någon som kanske är en kombination av Scout och Sportchef, alternativt en renodlad sportchef som går hand i hand med NJ eller vem det nu blir.
Sen tror jag man måste kolla igenom vad ”Örebromodellen” faktiskt är. Kanske revidera eller ersätta densamma och göra det betydligt mycket tydligare vad hela föreningen står för och vart man vill komma och hur man ska ta sig dit.
Man måste börja sälja in sig som en stabil och bra förening med tydliga mål. Då kommer också spelarna välja att komma hit.