Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

För att göra ett positivt case:

ÖHK vill bygga på spelare med lokal förankring för framtiden. Spelare som kommer att kämpa för staden Örebro lite hårdare än folk från andra städer/länder. Nu fick man tag i princip den enda i ligan och det kostade minst ett år från en ung spännande spelare.

Björks istid har dalat och han är petad ifrån offensiva situationer som ska vara hans styrka. I det korta loppet lär kostnaden av att förlora Björk inte vara speciellt stor.

Detta kommer att göra oss starkare defensivt denna säsong samtidigt som offensiven inte lider så mycket då Björk redan har tappat istid i offensiva situationer.

För Björks framtid lär det också vara bra att slippa lira i ett gäng som slåss för sin överlevnad.

Ett negativt case:

Vi tappar framtida spelskicklighet och offensiv gentemot att få in en defensiv spelare. Björk är yngre och bör således kunna ta större kliv offensivt.

Jävligt trist att inte få se honom utvecklas hos oss då han bara är 21 år gammal, men med tanke på kontraktssituationen så var han än så länge bara låst ett år till. Han kanske inte ens hade förlängt kontraktet.

Summa summarum: Jag kan köpa detta ändå. På kort sikt så kommer kanske Warg att kunna göra större skillnad än vad Björk kan i dagsläget med tanke på den rollen som Björk hamnat i. På lång sikt däremot så har Björk absolut potential att bli en bra offensiv SHL-back. Men hade han kunnat bli det innan kontraktet gick ut och hade han i så fall förlängt?

NJ försöker att skapa lite kontinuitet som kommer att behövas.

Hur tänker ni?

Ganska bra sammanfattat skulle jag säga. Det är typ bara Örebrosupportrarna som överhuvudtaget är tveksamma till detta.
I Malmö är dom förbannade istället. Vilket jag kan förstå för han är typ deras enda renodlat defensiva back och som varit starkt bidragande till Alsenfeldts fina spel.
Det är mycket ledare i honom också.

Jag tror det kan bli bra eftersom det är som du säger lite extra kryddat med hans lokala förankring och hjärta för klubben.