Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Skitsvårt ju! Sallinen, Hedman och Weinstock tycker jag är svåra att passa in i någon slags kedjehierarki om man räknar med att Lang och Lindholm ska in.

Gustafsson kan dom gärna förlänga med. I honom kommer man dock aldrig få någon som tar sig längre upp än i fjärdekedjan. Men han, Masto och Boucher har ju varit otroligt bra på slutet. Frågan är dock om man inte ser en högre roll framför sig för Boucher?

Abols ser jag också gärna att man förlänger med, han är grym framför kassen och borde kunna nå ännu högre höjder. Men nog borde han väl få chansen att testa i AHL ändå?

Sen undrar jag om inte Palushajs skada kan göra att han blir kvar till nästa säsong? Annars borde ju en klubb i KHL eller NLA nypa honom direkt. Ebert ser jag som solklart förlorad till NHL, han är för bra för SHL.

En toppmålvakt, toppcenter och toppback in då? I den ordningen? 🙂

Man säger ju att Ebert är förlorad till NHL. Men om man ska vara lite optimistisk åt Örebrohåll så ska det ju faktiskt erbjudas något som verkligen är rätt.
Är det givet att han får samma roll som han får i Örebro i NHL?
Han är fortfarande ung så om inte rätt roll erbjuds så förlorar han ju inte jättemycket på att stanna kvar, då han ändå har ett år kvar på kontraktet och vetskapen om en tydlig roll.

Är inne på samma spår som du gällande Palushaj. Skadan kan ha en positiv inverkan på så sätt att han inte är given att han drar. Däremot så var nog hans resa till Schweiz inte bara i semestersyfte utan även av andra anledningar.

Weinstock är 50/50. För min del så anser jag att det är hos oss han ska vara så länge han kan spela på toppnivå. Tror det är det han vill själv också. Vi har ju en fjärdelina klar. Han skulle ju kunna gå in i en tredje. Då är det bara toppkedjorna kvar.