Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Näkyvä – Ny
Jonte – Warg
Rissanen – Pilö
Backström

Bromé – Ny – Ny
Boucher – Abols – Harper
Weinstock – Lindholm – Rask
Bagenda – Masto – Glenn
Lodin

Rimligt? Beroende på vad som kommer in så ser det dugligt men inte direkt fantastiskt ut. Några punkter:

– Om Ebert försvinner tycker jag en stabil tvåvägsback som ersättare duger gott. En del av hans offensiv tar Jonte över med en mer framskjuten roll. Jonte och Näkyvä som främsta offensiva vapen alltså.

– Två nya forwards som kan vara uppe och nosa på 40p känns viktigt att få in

– Dålig koll på Lindholm/Bagenda, vem som trivs bäst som center osv, men min bild är att Lindholm är något mer poängspelare och Bagenda något mer energispelare?

Låter helt rimlig tycker jag. Möjligvis så är det Bagenda som kommer att centra istället för Lindholm med tanke på att han gjorde det bra i slutet i AIK.

Jag håller också helt med om att man inte behöver gå bananas för att hitta någon ny Ebert ifall han försvinner. Jag ser också gärna ett ”säkert kort” på någon tvåvägsback. Näkyvä är klockren på blålinjen i ett första PP och Jonte kan få tid att utveckla sig i en andra uppställning. Sen kan forwards ta de andra positionerna i PP.

Kollar man lite på Frölunda nu som exempel så hade dom fyra över 30p och en över 40 (50p på Lasch). Sen har dom en rejäl drös +20p. Vi var inte sååå långt efter i år när det kommer till produktionen, men försvarsspelet+målvaktsspelet var sämst.

Kan NJ hitta två +30p där den ena närmar sig 40 så ska vi vara grymt nöjda. Sen kan (med lite flyt) Brome, Abols och Harper kliva över 30p och kanske även Rask. Boucher är en monsterjoker tycker jag han kan dra upp mot 30 också kanske? Då ligger vi inte så långt efter dom i den typen av produktion iaf! Sen måste försvarsspelet som sagt jackas upp ordentligt till nästa säsong och de bakom dessa ta kliv framåt.