Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Rensfeldt klar? Har ingen direkt åsikt faktiskt.
Jag har fått tuppjuck på SF angående denna värvning…
Som jag ser det så finns det egentligen bara två sätt att tolka ryktet på?
1. NJ har fått tag på Rensfeldt för en beskedlig summa och ser en möjlighet att bredda truppen som han inte hade tidigare (i och med att NE sagt att dom ska ha tot 13-forwards). Det kommer fortfarande komma in två spännande namn för en tilltänkt förstakedja. Om detta är scenariot så är jag hyfsat positivt inställd. Rensfeldt känns som en hyggli värvning för att bredda en trupp? Han har legat topp fyra i sina interna poängligor de fyra säsonger han haft i SHL nu. Visst, en kass +-, men vi blir mindre skadekänsliga tex. En ytterligare del skulle ju kunna vara att dom tänkt att låna ut typ Lodin? Vilket skulle kännas rätt trist.. men han skulle säkert må jäkligt bra av att lira typ 14 minuter i HA än att lira typ 9 här?
2. ÖHK:s spelarbudget har börjat sina och pengarna räckte inte till mer än Rensfeldt + okänd spelare till. Om det är detta fall som gäller så är jag rätt besviken ändå… besviken på att vi inte kan vara med och hugga på fler spetsnamn än vad vi har gjort tidigare :/
På SF verkar dom ha hittat på ett tredje alternativ likt nedan:
3. NJ värvar Rensfeldt som en av två bara för att jävlas samtidigt som han sitter på en hög med guldmynt som han vägrar värva för. Jag tycker att denna teori känns ganska långsökt då guldmynt tenderar att bränna rätt bra i fickan hos en sportchef…
- Det här svaret redigerades för 5 år, 8 månader sedan av pb_90.