Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Epiroc är väl drömsponsorn men det är väl, som ni säger, vissa omständigheter som gör att de inte sponsrar idag. Borde väl skett för längesen annars. Vi får väl fortsätta drömma om vår egen Ejendal..

Atlas Copco/Epiroc är fortfarande en av våra sponsorer.
Atlas Copco/Epiroc är tillsammans med bla Centrala Gummi, Debora och Toyota de som sponsrat hockeyn i Örebro längst tid
När det var som mörkast och många sponsorer försvann stod dessa kvar hos ÖIK.
Kommer ihåg flers möten där de delade upp olika fakturor mellan sig, som ÖIK inte kunde betala.

Jag vill inte ha en Ejendal som dunkar in enorma belopp i klubben. Vad händer om denna sponsor tröttnar och drar sina pengar från klubben?
Nej, jag ser hellre många sponsorer som går in med pengar för då blir vi inte lika hårt drabbade om någon försvinner.
Nu under kort tid har vi tappat två sponsorer pga nedläggning och konkurs men det är inget som märks alltför mycket.

Det är med som sponsorer jo, men inte någon större sådan.

Jag vill inte heller ha in någon Ejendal/Fahlander igen. Det är alldeles för volatilt. Det behövs ett brett engagemang, och ska några större gå in måste det finnas ett långsiktigt tänk i det för att göra klubben bättre. Inte bara för en idiotsatsning en eller två säsonger genom att kasta in pengar i spelarbudgeten.