Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Har ni sett denna?
https://sportbloggare.com/hockeysilly/frolunda-drar-in-mest-pengar-i-shl-via-sponsring
Kringförsäljning. Behrn Arena är hopplöst efter andra arenor här. Man hoppas väl att Laweka-gruppen ska kunna hjälpa till här, men de har ju fortsatt bara Behrn Arena att jobba med.
Det är den största anledningen till varför man ens haft funderingar på att bygga en egen arena. Man kan eller får inte göra mer med den arena man har och då är det svårt att faktiskt växa som klubb och tjäna några riktiga pengar. Marginalerna på dessa produkter (mat ex.) är på en annan nivå och gör det möjligt att sälja in en upplevelse som ett paket som inte bara är en entrébiljett.
Det fanns planer på att bygga nytt, helt eget men kommunen vägrade att sälja marken till klubben.
Kommunen sa att klubben kunde få köpa och bygga utanför staden.Har sagt det många gånger tidigare, om Fahlander hade gett fan i att bygga sitt lilla kontorshus bakom västra läktaren hade ishallen sett helt annorlunda ut. Nu fick det bli nödlösning istället.
Tanken var att det skulle finnas bla garderober, restauranger, pubar mm på både entréplan och en trappa upp på alla fyra sidor. Ritningarna var riktigt häftiga.
Fyfan vad ledsen jag blir när jag läser detta. Men tror du att det finns ambitioner att göra något sådant i framtiden, eller kommer man vara nöjd med det utförande som är idag?
Jag har ju hört att det talas om en ny entré i vilket fall.