Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Man förstår ju verkligen hur andra såg på oss när man läser hur cirkusen kring Brynäs pågått den senaste tiden. Känns skönt att vi äntligen verkar vara på banan med vart vi vill vara som förening. Brynäs känns bara pinsamt just nu.

På deras hemsida läste jag följande:

”Parallellt med beslutet sker också en förflyttning i den övergripande sportorganisationen.

Andreas Dackells roll flyttas närmre den dagliga och operativa sporten. Dackell kommer från och med i dag lämna tjänsten som sportdirektör, för att i stället tillträda som strategisk rådgivare för hela sportverksamheten. Initialt kommer han fokusera på herrlaget och att stötta den nya tränarstaben, bland annat genom att rapportera till tränarna från en läktarposition under matcherna.”

Maken till konstgjord andning har jag aldrig sett. De ger alltså Dackell en låtsastjänst för att inte ”tvingas” sparka ytterligare en sportchef på två år.

Helt sjukt att det finns supportrar som på riktigt står bakom alla beslut klubben tar. Jag hade varit livrädd i det här läget.

Delar allt du säger. Brynäs kommer att behöva tänka om ordentligt efter säsongen.