Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Jag vet dock att Ryno varit nära oss ett par gånger. 11/12 ville Ryno till oss och kontakt fanns men vi valde att gå för Jarred Aulin då istället.
Vi var även med i racet säsongen 15/16 då som ersättare till Derek Ryan men kunde inte matcha Färjestads bud.
Men Ryno har även efter det vid något tillfälle varit aktuell och ville gärna spela för Örebro
men timeingen har aldrig stämt. Så det är lite missuppfattning p.g.a. ett uttalande när han valde bort Örebro i div.1 för spel i Allsvenskan med Oskarshamn. Då uttalade han sig och sa att han var besviken att han året innan inte fått chansen i Örebro i media. Men nog om det 😉
Jag ser ändå likheter i Milton och Johan i unga år. Det tog lite tid för Johan också att anpassa sin klubbteknik och fart efter sin storlek. Dock så var han stor men inte särskilt fysisk precis som Milton. Tror Milton kan explodera poängmässigt när han får upp farten lite i klubban. Tycker mig se en potential i hans lugn med puck där han borde kunna nyttja sin storlek lite mer för att göra sig fri och skydda puck. Milton är för mig efter Leo den mest spännande talang vi haft på väldigt länge. Och ändå så har jag svårt att få in han i vårt lag från start, det säger lite om vår bredd 🙂