Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Kovacs
Deltagare

Konstiga dagar som sammanfattas mycket bra av dig Andreas i din text här på sidan. Man känner sig lite tudelad i situationen som uppstått. Dock så tror jag Niklas är den perfekta lösningen i det läge vi befinner oss i nu och med den något trubbiga trupp vi besitter. Att vi saknar spets är kanske inte något vi behöver skrika högt om då alla kan se det redan. Dock så tror jag det blir svårt att hitta den där riktiga stjärnan nu. Dock 2 spelare från låt säga liiga som inte har något att förlora och som kan komma in med nödvändig energi och spetsa till konkurrensen är väl det vi kan förvänta oss? Ne och Bengtzen har ju predikat om att, ska vi värva ska det vara något som kan komma in för mer än den här säsongen. Det tror jag vi kan se förbi nu.

Vad kan då NE trolla med. Jag tror på ett förenklat spel i egen zon där vi på ett annat sätt tillåts slänga bort pucken i trängda lägen. Tror också på ett rakare spel i anfallszon där vi kommer attackera kassen snabbare och inte bli fast i hörnen.

Kan vi andas ut och tro på slutspel nu? Nej säger jag. Men möjligheterna att lyfta på kort sikt känns ändå större.

Sen är ju frågan. Vad händer härnäst? Ska vi verkligen ta in en sportchef igen? Eller ska vi ta in en chefsscout och låta Bengan vara herren på täppan? Vem vill vara hans assistent annars?