Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Wandell. Han har en defensiv som få andra spelare i vårt lag har. Han slarvade förvisso npgra gånger igår, oftare än han brukar, men han gjorde också några riktigt bra defensiva insatser. Han har en förmåga att ibland nöstan omärkligt ta sig in framför sin motståndare och plötsligt bara ha pucken. Sedan tror jag han har ytterligare kvaliteter i sig.
Jag sörjer verkligen att vi inte fick se någon Jocke på is i år. Jag tror inte han kan böra laget, men det hade varit oerhört spännande att se vad han kan göra i SHL eftef sina år over there.
Julius; inte i balans nu. Tar märkliga beslut emellanåt (första straffen tex) hamnar ur position på ett sätt man inte är van att se (deras första mål). Noterade att han gått tillbaka till sina CCM-benskydd från de nya Brians han bytte till nyligen. Samma med handskarna. Hans gamla. Det tyder lite på att han söker stöd i något och inte känner aig trygg i sitt spel (sammantaget med andra indikatorer så klart). Vi behöver honom mer än någonsin nu. Men som jag sa till en sektionsgranne igår; Julius ska inte stå dessa matcher i dagsläget. Han behöver mer skott och jämnare arbetsfördelning under en match som det ser ut nu. Nu tror jag Brage kommer spela på lördag.