Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Karl
Deltagare

Bara hoppas att han vill till Örebro. Är dock rädd för att vår klubb har fått ett dåligt rykte bland spelarna i Finland. Inte minst med tanke på hur Antilla behandlades.

Alltså.. jag vill bara veta. Ryktet gör gällande att Anttila kunde gå med på 25% mindre i lön för att stanna. Ryktet gör även gällande att han var en av de dyraste spelarna i Örebros trupp (borde vara runt 250-300kkr?). En sänkning med 25% gör honom fortfarande sjukt överbetald.. Man kan ju inte betala 190-225kkr/mån för en tredjekedjespelare. Eller är det något annat som är dåligt hanterat i den historien?

Jag har ingen aning om vilken lön Antilla hade. Men den/de som skrev kontraktet måste ju anse att han var värd det, går sedan Antilla med på att sänka ett nytt kontrakt med 25% måste det ju vara en bra affär för klubben oavsett. Vet att jag inte är ensam om att sakna Antilla. Att satsa pengar på en rappartist var ju inte speciellt smart. Även mycket dumsnålt att inte plocka in Kolan.

Alla dessa bortkastade pengar på spelare och ledare som floppar eller värvas skadade är på väg att kosta oss en SHL-plats som blir mycket svår att ta tillbaks.