Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Jag hoppas verkligen inte att Engelage är Hudaceks ersättare. Han är enormt bra men möjligen som reserv. Vi måste ha ett etablerat namn som 1a.

Vad säger att Engelage inte skulle göra det bra?
Vad har du för garantier att ett stort namn skulle göra det bra?

Rutin och erfarenhet kan ju vara en grej? Vi ska inte glömma att Brage var en av allsvenskans bästa målvakter. I SHL har han gjort det betydligt sämre. Skillnaden är för stor. Jag säger inte att det måste vara ett känt namn, jag säger bara att det måste vara någon som vaktat kassen i en liga likvärdig med SHL.

Du sågar honom efter en säsong i högsta serien.
Visst har orutinen lyst igenom vissa matcher, men Hudda har varit lika ”orutinerad” vid ett flertal matcher iår.
Tycker Brage har gjort det bra under sin första säsong i högsta ligan.
Han har stor potential och ge honom tid och matcher så kommer han bli en topp målvakt.

Kommer ihåg för ett par år sedan när klubben sa att de skulle satsa på spelare på väg uppåt och alla hyllade beslutet, att ge spelarna tid att utvecklas.
Nu skall de sparkas direkt om de inte är en topp spelare.

Hur kan du tycka att Brage gjort debutsäsongen bra när han blev sämsta målvakten i SHL?

Jag tittar inte så hårt på siffrorna.
Även du måste ha sett att han har talang.
Han behöver få en högre lägsta nivå.
Han gjorde det bra med backar som inter gjorde sitt jobb.

Som sagt jag betvivlar inte hans talang eller att han är bra på något sätt, men du kan väl inte mena att han skulle gå in och rakt av ersätta Hudacek? Jag kan köpa om han skulle plockas in som båsöppnare i början men för en spelare i hans åldersgrupp så kan du hitta så mycket bättre alternativ, samt någon med större erfarenhet av en bättre liga.