Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Orebro Center
Deltagare

Jo det känns absolut skakigt om man säger så. Men truppen kommer ha en annan mental press än förra året. Målet lär inte vara annat än att man ska hålla sig kvar nästa år och det tror jag passar gruppen bra mycket bättre.

Sen tror jag att spelare som framför allt Wandell och Libor kommer att kunna ta ytterligare kliv. Om man räknar bort spelare som lämnat så är det bara Jocke Lindström som är över Libor i förra säsongens poängliga. Jag tror också att Libor kommer mer till sin rätt ifall han får vara på kanten istället, varför inte med Wandell i mitten?

Sen har i självklart två osäkra kort i Jocke och Viksten, blir dom inte klara så ser det verkligen skakigt ut.. Men med båda vid god vigör så tycker i varje fall jag att man kan stoppa ihop aningen två bra kedjor eller tre mer spännande kedjor där man späder ut lite mer.

Men det är väl rätt tydlig att krutet ska läggas på backar i varje fall tycker jag. Tänk om vi skulle kunna spetsa till truppen med två riktigt bra backar, då ser backsidan helt plötsligt bra ut istället för otroligt skakig som nu eftersom vi saknar dom som kan leverera toppminuter.

Så summa sumarum, spännande men osäkert! Jag tror i varje fall att Mora, Luleå, Karlskrona, Rögle och DJurgården kommer att vara ungefär som oss och Mora + Karlskrona är mina favoriter till plats 13-14.

Håller med dig i det mesta. Men jag tror Rögle har passerat oss. Egentligen löjligt att de skall kunna göra det