Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

På tisdag är det äntligen dags igen!! Ska bli jäkligt kul att se hur dom formerar kedjor m.m. då det lär bli mer likt uppställningen som den kommer se ut under säsong. Dom kanske lägger några matcher till på att testa runt lite men hittills är det i varje fall två kedjor som presterat riktigt bra:

Hudacek-Wandell-Weinstock
Spink-Spink-Viksten

Då blir de som ”blir över” till nästa kedja troligtvis
Manninen-Andersson-Sallinen, en kedja som inte prövats än. Skulle vara kul att se den också och jag har varit inne på Andersson och Sallinen tsm tidigare då det känns som att dom skulle kunna vara jäkligt jobbiga att möta. Adderar man dessutom lite mer skills i Manninen så känns den kedjan riktigt spännande också.

Sen fjärdekedjan lär man väl alternera lite under säsong. Jag tror tex att Kalle Olsson kommer ha en bra chans att slå personbästa i år, visserligen lär han inte få tid i PP i år men tycker han har set rappare ut på skridskorna än tidigare säsonger om man tittar på försäsongmatcherna. Men jag tycker egentligen att alla gjort det bra hittills.

Beroende på hur Spinkarna ser ut fortsättningsvis så tycker jag att vi har tre bra kedjor. Ingen superspets med SHL-mått mätt, men ändå bra liksom. Och jag tror verkligen stenhårt på att få ut Libor på kanten tillsammans med Weinstock då jag ändå höll Squires som den svagaste länken i den kedjan. Med Wandell där så blir kedjan mycket mer komplett bakåt samtidigt som jag tror att han kommer få en bra skjuts av dom andra. Wandell kommer i varje fall dubbla sin poängskörd i år! Pusha fram honom med dom hetaste lirarna för att kickstarta.

Hur går era tankar? 🙂