Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Så då är matchen mot LHC också analyserad.
Vi har lite problem att skapa lägen som leder till avslut i 5mot5. Jag börjar fundera på om det är för lättläst med Sundblads system? Det bygger jättemycket på att man ska dumpa puck för att sen sätta press på motståndarna. Dom senaste matcherna har det inte känts som att dom riktigt har hunnit sätta den här höga pressen. Jämför man med Linköping så spelar dom inte alls mycket dump utan har rätt kontrollerade ingångar allt som oftast. Och då har dom även mycket bättre kontroll på pucken direkt.
Jag förstår att ÖHK kanske inte har den skarpaste kapaciteten för att spela sig in till lägena, utan får gå mer på det här råa spelet. Det kanske till och med passar bra i den situation vi befinner oss i.
För övrigt är Wandell riktigt bra i defensiva zonen. Synd bara att det ändå inte riktigt klickar i anfallsspelet! Jag skulle vilja se både honom och Jocke en gång till tillsammans med Hudacek och Weinstock. Dom två kommer att behöva defensiv hjälp samtidigt som dom i och med det törs ligga på lite högre. Dock så tror jag att Wandell och Manninen kan ha något på gång också även om poängen inte har trillat in. Dom hade ett par bra lägen där Manninen har förbaskat svårt att bara nypa till och istället krånglar till det.
Franzén, Glenn och Jellvert gjorde en riktigt bra match. Både Glenn och Franzén hade båda några giftiga avslut som tyvärr inte renderade i något mål.