Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Om jag inte minns helt fel vad som sades på kaotiska årsmötet skulle spelarbudgeten nästa år inte vara speciellt mycket större än den var i år, men lite större blir den kanske.
Då får vi inte glömma att flertalet dyra kontrakt försvinner och man kommer att försöka dumpa vissa dyra kontrakt med spelare som inte ingår i framtidsplanerna.
Så även om pengarna är desamma ungefär kommer nog NJ att få mycket mer spelare för dessa pengar.
Då var ju allt kaos. Var det ens då klart med hur enormt mycket nya TV-avtalet för SHL var värt? Dessutom ryktas det ju om att SHL kommer ge varje klubb ca 5 miljoner extra. Snackade med en annan sponsor idag, han sa att ÖHK lätt kan öka spelarbudgeten med minst 12 miljoner och troligen 15 miljoner inför nästa säsong utan att riskera ekonomin.
Ps. Han var också tveksam till om Sundblad skulle fortsätta av olika skäl. Ni som kan mer om tränarfronten så talade han om någon Walson (stavning?) som är på väg hem från Schweiz. Han var lyrisk över detta. Jag kände inte igen namnet och blev idiotförklarad
Problemet är väl att man också måste spara mycket, nog kommer det att spenderas mer på spelare, men om de kan spendera uppemot 15M nästa år så måste de fått in mycket pengar under detta år för om jag minns rätt var det väl fortfarande budgeterat för minus i år?