Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Något förkortade citat från Linköpings forum. Jag tycker att det låter ungefär som man förväntat sig?
”Jag är egentligen inte jätteledsen i och med att Näkyvä sina bästa kvalitéer till trots har allt för mycket brister. I spelet, ja, men framförallt i att vara konsekvent och att kämpa. Han har en jäkla talang och för ett lag som Örebro är han en supervärvning, men jag vill egentligen inte behålla honom utan hitta en desto bättre ersättare.”
”Bra att Näkyvä ryker. I sina bästa stunder en riktigt skön back. I sina värsta är han horribel och sammantaget är han på tok för opålitlig och streakig för att vara en dyr back att satsa på.”
”Jag är mest förbryllad över vart Örebro får sina resurser ifrån… (osv)
Men det är klart, de kanske väljer att lägga allt sitt krut på Näkyvä som lagets största stjärna. Lycka till isf!
Känns ändå lite buttert med tanke på att han sammantaget förmodligen varit vår bästa back i år, även om det förvisso inte säger så mycket, men det beror ju helt på kostnad, vad man får in istället… inte heller särskilt ledsen över förlusten”
”Tycker inte Näkyvä varit i närheten av lika kass som han var i början när han kom hit. Visst finns det stunder med hårfina avvägningar men det blir ju också ett resultat av den hockey man vill spela. Snabba pass och snabba omställningar i kombination av ständig hög forcheck så måste det få bli något misstag ibland. Men som sagt, inte i näheten av hur han var när han kom hit. Vi har två (2) backar som har gjort något framåt i år… Tycker 20+ poäng i grundserien är ett bra betyg av en back som lirar i ett dysfunktionellt lag med forwards som ej kan spela pucken bak till blå utan konsekvent skjuter den i magen från sidan, låser den i sargen eller tappar den i rundeln.”
Sammanfattning: Låter som att Näkyvä har varit en av dom bättre backarna i LHC men ändå haft problem. Verkar inte alltid ge sitt max vilket inte känns super, men Sallinen kan nog sparka honom i baken en hel del.