Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Har ni läst intervjun med Arnesson på hockeysverige?
Rätt så intressant, speciellt avslutande delen. Lär ju vara en ganska bra morot.
Om man ska titta med (väldigt:D) optimistiska ögon på nästa säsong så kan vår backsida bestå av:
– En bättre Bartley
– En bättre Arnesson
– En jämnare Andersson
– En poängkung i Näkyvä
– En grymt hårdskjutande Björk
– En (ny) defensiv klippa
– En genombrottsman i PilöAja, hoppas kan man ju!
Jag tycker att det ser riktigt spännande ut.
Bartley måste ju bli bättre med en säsong under bältet. Han kanske hade enklare att motivera sig just denna säsong med OS-chans osv. Men borde definitivt ha förbättrat sin kondition osv under säsongen med Sundblads hårda träning.
Arnesson började bra och avslutade bra. Han måste bara slippa få ta ansvar för någon annans dåliga spel för att ta kliv framåt. När man har sett matcher med Oskarshamn så undrar jag om inte han och Björk kan passa bra ihop? Björk som den mer skickliga men ändå lugna och stabila och sen Arnesson med kanske det lite mer defensiva spelet?
Andersson är så jävla grym med puck alltså, får han bara liiiite tid på sig så kommer han att få ut pucken ur egen zon med bibehållet innehav. Sen borde han kunna hamna över 20-poäng… lätt. Lägg till ett gäng andraassist på en nykomponerad förstakedja bara.
Näkyvä borde ha bra chans att bli den PP-backen som har saknats lite. Lugn på blålinjen och smart i anfallspelet osv. Komplettera med en mera defensiv kollega så borde det lösa sig. Jag vill också tro att Sallinen och Manninen kan ha en positiv inverkan där. Älskar verkligen Sallinens driv alltså… snälla skriv ytterligare någon säsong med honom direkt!
Björk känns given i PP! Han borde lira där med typ Näkyvä eller Andersson. Det kan eventuellt bli lite trångt på blålinjen i PP? Inte jättevanligt att man ställer upp med två backar där va? Jag har sett lite för lite kanske, men jag tycker att han verkar bra i egen zon också. Känns lugn och trygg trots att det är kvalmatcher.
Pilö känns grymt kul! Jag kommer ihåg när vi haussade honom redan på försäsongen. Han och Aronsson fick ju lira en del men jag har för mig att flera av oss var mer höga på Pilö än honom?
Det finns verkligen fog för framtidstro. PG och Co har ju verkligen skitit i backsidan enbart för att det inte är lika coolt som poängstarka forwards från gamla sovjetländer. Nu kommer vi att ha en gedigen backsida som bygger på att dom ska ha mycket puck och styra spelet. Just nu känns det eventuellt lite skakigt på försvarssidan men jag förutsätter att NJ tittar på alternativ där när Lundgren sprack.