Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Visst är man lite orolig över det. Men spetsspelare kommer att finnas på marknaden när NHL/AHL börjar släppa lite spelare 1 juni. Problemet är väl som sagt att risken för en flopp ökar betydligt om man börjar plocka därifrån.
Jag hoppas verkligen att något/några namn är spelare med relativt liten chans till flopp. Tre SHL-klubbar verkar tex vara och rycka i Tomi Sallinen nu. Jag har varit inne lite tidigare på att jag inte är jättesugen på honom men just nu tar jag ett stabilt tvåvägsspel och givna +25p alla dagar i veckan när truppen är så tunn.. Får vi tre transatlanter som man har noll koll på så kan det bli en ny tripp, trapp, trull i Walter, DiBenedetto och Wallace.. känns livsfarligt..
Japp, tänkte direkt att Örebro måste vara en av klubbarna när jag läste om Sallinen.
Wallace var ju bra första året! Lite sämre andra, men då fick han inte samma förtroende heller. Men visst är AHL-värvningar jäkligt luriga, scouting blir otroligt viktigt eftersom de måste passa in här. En bra skridskoåkning är kanske det allra viktigaste. En del poänggörare i AHL är just i AHL och inte NHL av den anledningen.
Som exempel kan man ta Sweatt och Scott som inte hade jätteimponerande stats i AHL innan Brynäs hämtade hit dem. Medan vissa som nästan snittat 1 ppg har floppat ganska hårt.