Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Min kritik var väl inte riktad till dig i första hand Carl. Du var ödmjuk i det rykte du kom med. Men en person på SF sa ”center 14.00 idag om allt går som det ska”. Kan man vara så specifik så borde det till 100% vara klart annars är det ren bullshit.. När man hänvisar till en helg för potentiellt spelarsläpp så är det i varje fall lite lösare. Problemet är väl bara att om tiden går över den helgen, ja då förmodar man att allt ”inte gick som det skulle” och blir nervös för varför det inte gjorde det.
Mycket därför jag reagerade mot när ett sådant typ av uttryck togs till och med från vår sportchef. Det är att lägga onödig press på sig själv utifrån ifall det som sagt ”inte gick som det skulle”.
Nu har jag kanske hakat upp mig på detta mer än vad som är rimligt.. x
Jo jag vet att det inte var riktat till mig. Var mer en allmän grej, att folk verkar tro att spelare alltid är kommer presenteras inom ett par dagar för de är i princip klara med avtalet. Det kan hända mycket, NJ har många krokar ute. Nappar en och man formulerar ett avtal, sen dyker en än mer intressant spelare upp, då kikar man på den spelaren och fryser förhandlingarna tills vidare med den andre om det är konkurrerande roll. Det är en växelverkan mellan de två Därmed är det svårt att ge en dag eller tid för när de ska presenteras.
Men ja, han är lite väl mallig på SF. Allt jag vet är att 2 forwards är på gång in, båda är nära att signas.
Håller tummarna för att vi får någon forward snart! NJ:s ambitioner verkar onekligen ligga högt så det är sjukt spännande.
Det är lite märkligt (men också bra gjort av NJ) att det inte har sipprat ut vilka spelare det är man förhandlar med. Ska man dra lite förhastade slutsatser så borde väl detta tyda på att det handlar om spelare vars agenter inte har en helt naturlig koppling till Sverige? Dvs där ryktesvägen inte har en lika naturlig kort väg liksom. Så AHL kanske? B-)