Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Det jag tycker är mest intressant är att ingen vet att Örebro praktiskt taget löste sin kris redan förra året med medel från finansiärer som tror på Örebros nysatsning.

Dessutom har ju inte folk någon som helst koll på hur bra våra säljare jobbat på att få in nya sponsorer eller hur många säsongskort som sålts. De har heller inte koll på hur mycket sponsorintäkter som redan kommit in i klubben. Jag har viss del i ett familjeföretag och har varit med på en del event som ordnas av klubben just för partners och för er som kanske aldrig varit med på något sådant så är det topp varje gång i min mening.

Vi har en sportchef med brett kontaktnät, en ny klubbchef som har långa armar i näringslivet med tanke på de höga positioner han haft genom åren och känns med all säkerhet som en pålitlig person när det kommer till att knyta relationer och min känsla är att han varit väldigt noga med att vi inte ska sprida pengar i onödan. Och framförallt inte pengar som vi inte på ett eller annat sätt har.

Med andra ord, folk saknar förankring för sina påståenden. Det stod i aftonblaskan att vi hade ekonomisk kris och med det sagt så är det den stämpeln vi får. Sen kan jag förstå om folk tror och tycker.

• Det här svaret redigerades för 7 år, 8 månader sedan av JN27.