Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Det verkar heller inte vara någon brist på superkällor där ute då många tydligen vet exakt hur Palushajs kontrakt ser ut.
Värsta jag sett var någon som sa att han måste fått minst 500k i månaden för att spela i Örebro..
Då vinner du. Det värsta jag hörde var 10 miljoner för 2 år, det blir väl strax över 400 000/mån.
Såg den siffran jag också.
Men hur orimligt är det egentligen?
Löner runt 300-350k har väl länge varit rimliga på toppspelare i SHL? Antagligen finns det ett gäng spelare som tidigare tjänat mer än så också. Så summan i sig är nog inte speciellt märkvärdig om man tittar på SHL som helhet.
Örebro hade en ambition att signa tre spetsforwards. Signingen av Palushaj kan betyda att man tar pengar från en annan tänkt spetsforward och går på ett något billigare kort? Många verkar ju förvänta sig två spelare av hans kaliber till… men det här måste vara den spetsigaste av alla forwards som kommer in väl? Annars har NJ lyckats med något mirakel. På forwardssidan så har vi en löjligt billig trupp egentligen. Det är väl Sallinen och Wandell som tjänar en slant, en oerhört oinsatt gissning, 200k/mån kanske? Sen efter det Weinstock och sen är det nog ett hyggligt glapp till de nästa.