Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Diskussionen gällande detta är tydligen extremt het just nu. Emil Lagnelius på Sportbladet tror att detta är första tecknet på det nya TV-avtalet. Jag är dock lite skeptisk till om det verkligen är det.

Klart vi har en helt annan trygghet att luta oss emot, men man ska absolut inte vara dumdristig för den sakens skull.
Det jag verkligen hoppas är att vi kan redovisa ett jäkligt bra resultat efter fjolårets bottennapp. Då kanske folk skulle lugna ned sig lite med sina vilda spekulationer.

Lagnelius får ursäkta men det är verkligen ett efterblivet påstående… Palushaj kommer att vara bäst betald i ÖHK, och den bäst betalda i många lag har bra betalt.

Det hade varit bra mycket rimligare om han hade lagt fram samma argument för när FBK värvade Tomi Sallinen eftersom det kommer innebära att FBK kommer ha tre centrar som tjänar över 200k/mån… Vi har knappt tre spelare som tjänar det i dagsläget.

Jag tycker tyvärr (även om det är supergnälligt) att media och övriga läser in för mycket av detta för att han just hamnade hos oss. Dom tycker inte att ÖHK ska ha råd att ha en toppspelare medans typ HV, Växjö, FBK, SAIK osv. tydligen kan ha ett tjog utan att det säger någonting.

Det är precis det jag menade också. Denna diskussion hade aldrig kommit upp om det inte hade varit ÖHK som värvat Palushaj. Däremot så förstår jag ju dem som menar på att det är konstigt då vi gick med 12 mkr back förra året.