Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Yongma112
Deltagare

Går det något rykte om Thuresson till Örebro alltså?

Jag har egentligen ingen åsikt mer än att det beror på vad man betalar. Han borde kunna ha en säsong med 30p i sig tycker jag och det är svårt att bli missnöjd av det på något sätt.

Det är lite märkligt, jag känner typ att jag vill att NJ ska dra en ”chansning” på någon i AHL? Man borde ju vara glad över att han försöker minimera antalet spetsfloppar som tidigare har varit lite av klubbens signum. Men det är så häftigt att liksom bli överraskad av någon som man inte har koll på alls, som typ Manninen även om han nu kom från Liiga.

Nej inte läst om något konkret så, mer än att fler SHL-klubbar än Luleå hört sig för och vi vet sedan tidigare att NJ siktat in sig på forwards som spelat SHL tidigare. Åtminstone av namnen som kommit ut i media att döma.

Tycker han är kantig som spelare. Fått oförtjänt hög status och alltid fått spela med bra spelare omkring sig (i SHL). Tror definitivt man kan hitta spelare i andra- och tredjekedjor som skulle sätta upp liknande siffror med samma förtroende. Vi har ju t.ex. redan Weinis som jag mycket hellre ser i en sådan roll, han skulle också göra 30p då. Istället för att punga ut dyra pengar (150-200k minst?) för Thuresson.