Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Ebert hänger med till Köln! Ska bli intressant att se hur bra han kan bli när han är med en hel säsong.

Det är rätt många som målar upp årets trupp som ungefär lika bra som förra året. Tittar man på forwardssidan så är den väl på förhand någorlunda förstärkt och på backsidan är det ju milsvid skillnad.

Det ska bli väldigt spännande att se vad ÖHK kan göra med en så pass kompetent backsida som denna. Det är den solklart mest solida backsida som dom ställt upp med någonsin.

Tittar man på såkallade experter som gör utlägg på löpande band just nu så märker man direkt att de helt går på fjolårssäsongen när de sätter betyg på trupper, eller förutspår tabeller osv.
Jag kollar såklart enbart på vad de skriver om Örebro och det är för att Örebro är mitt lag, jag bryr mig inte vad de skriver om något annat lag.
Och det jag märker direkt är ointresset av fakta. Ingen har hittills stuckit ut hakan överhuvdtaget. Dessutom så är jag förvånad över att ingen har någon direkt koll på lagbygget och det tyder ju enbart på ointresse.

Som det ser ut idag så tycker jag Örebro är ett bättre lag än förra året, vi hade knappt några spelande backar förra året och tittar man på fjolårets forwards fast med årets backuppsättning istället så hade vi med säkerhet tagit oss till åtminstone Play In.
Jag anser inte att vi har det sämre ställt på forwardssidan i år jämfört med förra året, även om det självklart måste in en forward till.

Jag kanske är ensam om denna syn.