Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

JN27
Deltagare

Okej, jag måste lyssna ikapp.

Hur mycket insyn har Sportpoddarna? Dom har ju mött NJ och lite andra lirare så dom har ju ungefär 12415gånger bättre insyn än en annan iaf.

Jag har ju lite kognitiv dissonans om Abols… Jag vill ju att dom satsar på honom då han borde kunna ta stora kliv, men samtidigt känns det inge bra att låta honom centra Palushaj. Det är som att låta en nybörjare köra med en Ferrari direkt typ.. Men vi får väl se.

Abols kan ju fortfarande få chansen, fast i en tredjekedja med typ Boucher och Hedman? Kanske något snedkomponerat men fortfarande intressant?

Fast det är ju just det där Ferrari-resonemanget jag inte tycker håller i verkligheten. Det är ju ingen nybörjare mer än att han saknar viss rutin. Men uppenbarligen visar han ju att han håller för spel på den här nivån och då ska han ju också få chansen. I värsta fall kan man ju skicka upp Wandell som en förstacenter då han defenitivt kan axla den rollen och därefter sikta in sig på att värva en förstacenter om det behövs.

Vad gäller Sportpoddarna så tycker jag inte att det känns som att de har mer insyn än någon annan. De resonerar ungefär som vi gör här på forumet vilket känns bra. Samtidigt så vet vi ju att klubben är jäkligt förtegen med uppgifter vad gäller truppbygge osv.