Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 12,976 totalt)
  • Författare
    PennyBridge78
    Deltagare

Galet skön seger, som dock satt låååångt inne. MYCKET slarv och dåligt spel av båda lagen i första perioden.
    Tycker vi har några spelare som sticker ut lite extra. Karla (såklart), men ”Wiken” är ju en av dem som får fast pucken i anfallszon. Tror att han är en av dem som bidrog mest till segern och trycket vi fick i mitten av andra och framåt. Han är verkligen en gigant i spelet! Hur många offensiva spel fick vi inte tack vare hans spel, även många offensiva tekningar etc.

Betydelsen av Wikman på plan är väldigt stor. Sen trollkaren Karla, herregud vad bra han är. Skönt att han fick sätta två!

Andreas
    Keymaster

”Expressens uppgifter säger att man lyckats få ner det från tre till två år. Men att fler år kan kicka in, om han spelar ett visst antal matcher och visar att han är hel.”

Visar att han är hel..Tycker detta låter som en otrolig chansning.

Märkligaste klausulen jag hört om. SHL har standardavtal där man bockar i ett par rutor, fyller i några mer öppna fält som lön typ, och eventuella bonusar. Det som beskrivs här måste vara någon form av muntligt löfte antar jag.

Det är alltså 2+1 med andra ord. Det låter rimligt kan jag tycka, och rimligen vill klubben behålla honom till år tre om han är hel, annars inte. Det är ju … precis som vanligt?

Kovacs
    Deltagare

Otroligt rättvis och skön seger. Milton planens gigant tillsammans med Karla. Enroth har inte en lätt match. Stå sysslolös är det värsta för en målvakt.
    Kvartsamtal (inte så allvarligt) med Noah imorgon. Där måste man vara kall. På tok för många skär innan den proppen. Nästa gång tappar vi en vinst på det!

Jag lyssnade med ”någon” idag under matchen. Vi har löst nästan hela finansieringen för Kossila. Formalia återstår. Klubben har pengar men licensen att ha i åtanke. Dock så finns inga pengar för ett backförvärv nu. Då får man göra en insamling igen.

Status
    Deltagare

”Expressens uppgifter säger att man lyckats få ner det från tre till två år. Men att fler år kan kicka in, om han spelar ett visst antal matcher och visar att han är hel.”

Visar att han är hel..Tycker detta låter som en otrolig chansning.

PennyBridge78
    Deltagare

Hoppas ju att man presenterar Kalle ikväll innan matchen. Vore ju kul ifall vi nån gång kan göra så. Bra läge iaf

Catskinner
    Deltagare

Jag läste att det var ett partner möte nu i veckan. Vet inte vad som avhandlades men antar att finansiering av Kossila kan ha varit på agendan? Jag tror, utan att veta, att man hade ramarna klara från finansiärer och nu gått tillbaka och finaliserat det hela. Något annat vore väldigt underligt

Andreas
    Keymaster

Jag trodde pengarna var mer eller mindre säkrade eller så blev dyrare än först uppskattat.

Vi får väl se.

Kovacs
    Deltagare

Otroligt konstigt. Om det stämmer som Madhawk skriver idag. Att vi är överens med Kossila. Och nu måste vi få in pengarna. Börjar vi inte i lite fel ände då?

Kovacs
    Deltagare

Samtidigt kommer skador komma. Idag missade Mastomäki. Vi kommer få fler bortfall. Fernström känns som han är före steen och Ekström i hierarkin.

Hur som haver en fin triumf idag. Samtliga stämplade in. I synnerhet p.p. Extra plus till Enroth, Quenville, karla och puistola. Men även boxplay.

Jag hoppas Calle G nyttjar sina kontakter i st. Louise och lurar över Johannesson 1 år nu när han är i AHL. Känns som en utopi men drömma kan man:)

Andreas
    Keymaster

Jag hoppas bara folk bara har rimliga förväntningar.

Kossila är sann tvåvägsspelare, men om folk tror att han ska bära Örebro ur skärselden genom att spotta ur sig poäng kommer nog folk bli besvikna.

Han kommer inte göra en poäng per match, men han kommer att bidra med ett väldigt bra spel över hela banan och göra laget klart bättre.

Samtidigt lite synd att behöva se Danielsson eller Fernström spela mindre. De har varit riktigt sköna att se!

carl
    Deltagare

Får hoppas att en frisk Kalle Kossila kommer in i truppen till månadsskiftet, jag tror det kan bli en nödvändig injektion.

Andreas
    Keymaster

Sådana här matcher man förlorar när spelet är bra, men materialet inte räcker till.

Andreas
    Keymaster

Luka och Backström känns som det skulle kunna vara ett bra backpar. Om inte i år kanske kommande säsong.

Kovacs
    Deltagare

Så är det ju status. Helst hade man ju kört typ Quenville med Berglund, Näkyvä(som jag inte tror kommer) med Seppälä och sen Luca med Backström typ. Norell/Arnesson som 7e./8e och Nilsson på ett lån till.

Status
    Deltagare

Det tråkiga med att plocka in en Näkyvä är väl att han då petar en Junior snarare än en Norell, Arnesson eller Backström. Backsidan känns så felbyggd från start. Alldeles för defensiv va? Quenneville och möjligen om Berglund steppar upp, är egentligen det enda offensiva vi har..

Kovacs
    Deltagare

Precis Andreas! Och gärna en kossila in eller liknade. Hör mycket surr om näkyvä. Men ställer mig tveksam till sanningen i det. Dock så hade dom 2 höjt lägstanivån på truppen rejält!!

Andreas
    Keymaster

Tre matcher är inte mycket till underlag, men med en PDO (skottprocent + räddningsprocent) som är i topp, medan förväntade mål, Corsi, chansfördelning, m.m. i botten så kan man väl säga att det inte varit någon vidare start.

Bra målvaktsspel och tur framåt kan man inte leva på någon längre tid.

Får hoppas de lyckas höja lägstanivån nu.

Andreas
    Keymaster

Tipset är stängt. Om det är någon som försökt och inte lyckats få till ett tips så mejla mig bara, info@bunkersnack.se

Andreas
    Keymaster

Jag kan bekräfta det 🙂

Jag stänger tipset senare idag även om det är lite färre än vanligt.

Kovacs
    Deltagare

Och där fick även jag en grön skylt att det gick in:)

Andreas
    Keymaster

Oerhört svag andraperiod och en Enroth som gör misstag. Hade kunnat vara tre poäng med en jämnare insats.

En poäng är inte dumt oavsett. 🙂

PennyBridge78
    Deltagare

Skickat in på nytt nu. Fick en grön skylt och tack för ditt bidrag!

Loggade in först och sen körde jag utan decimal i procenten. Vet inte ifall det sista gjorde någon skillnad.

Andreas
    Keymaster

Tips från Pennybridge78 har kommit in nu 🙂

Andreas
    Keymaster

Det var ju själva fan …

Pennybridge78: ser inget tips från dig.

Kovacs: bifoga gärna en skärmdump på felmeddelandet om du orkar.

Mejla era tips till info@bunkersnack.se så lägger jag in dem manuellt då.

PennyBridge78
    Deltagare

Hur vet man ifall ens tips reggats?

Visar 25 inlägg - 1 till 25 (av 12,976 totalt)