Läktartugg

Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Visar 25 inlägg - 576 till 600 (av 11,592 totalt)
  • Författare
    Personal Jesus
    Deltagare

Hoppsan!
    Abols klar, tack för den.

Personal Jesus
    Deltagare

Vår backsida är enormt stark nu känner jag.
    Måste vara överlägset bästa vi har va haft någonsin va?

Absolut!

Snart börjar träningsmatcherna, som jag har längtat:)

Kovacs
    Deltagare

Vår backsida är enormt stark nu känner jag.
    Måste vara överlägset bästa vi har va haft någonsin va?

1 forward av klass och framför allt 1 förstacenter så går vi för top placering.

Andreas
    Keymaster

Fan vad skönt att Näkyvä skrivit på för tre år!

Bra jobbat

Grymt verkligen. Han var otroligt bra fram tills det tråkiga. Stark förlängning av klubben!

Personal Jesus
    Deltagare

Fan vad skönt att Näkyvä skrivit på för tre år!

Bra jobbat

Andreas
    Keymaster

Jo, vi får väl se om han spelar eller inte. Vem betalar lön i så fall? Det känns inte helt självklart för han är väl egentligen tjänstledig från Örebro.

JN27
    Deltagare

Känns verkligen spännande om vi får behålla Bromé i alla fall under inledningen av säsongen. Då behöver vi ju egentligen bara en center in. Däremot är ju frågan när Bromé eventuellt skulle lämna för NHL.

method
    Deltagare

Det är ju oerhört svårt att säga med anledning av att han gör det bra i NHL nu också. Det är ju liksom en klasslirare, även om poängskörden inte är av samma kaliber som i Europa. Han spelar väl förövrigt i en andra/tredje-line där så det gör ju en del.

Tror du missförstår mig, jag skulle jättegärna få hit Derek Ryan (som jag tror du menar) men syftade på Ryan Stoa… 😁

Jag har stora förhoppningar på Leino, han har ju passningstekniken som behövs för att göra en hel del poäng som center. Får han bara rätt spelare omkring sig så kan han nog bli en positiv överraskning.

Betydligt mer osäkert kort från min sida men beror nog mest på att jag inte sett mer än det klipp Mike Ze la upp på Youtube.

JN27
    Deltagare

Ja, skulle Stoa dyka upp med sitt Stomatol-leende och buskig musche så skulle åtminstone jag vara nöjd. Vem ser ni på radarn som skulle kunna trumfa Ryan? Alltså, realistiskt sett…

Det är ju oerhört svårt att säga med anledning av att han gör det bra i NHL nu också. Det är ju liksom en klasslirare, även om poängskörden inte är av samma kaliber som i Europa. Han spelar väl förövrigt i en andra/tredje-line där så det gör ju en del.

Jag har stora förhoppningar på Leino, han har ju passningstekniken som behövs för att göra en hel del poäng som center. Får han bara rätt spelare omkring sig så kan han nog bli en positiv överraskning.

method
    Deltagare

Ja, skulle Stoa dyka upp med sitt Stomatol-leende och buskig musche så skulle åtminstone jag vara nöjd. Vem ser ni på radarn som skulle kunna trumfa Ryan? Alltså, realistiskt sett…

JN27
    Deltagare

Jag börjar känna mer och mer att det kanske är Ryan Stoa man ska gå på ändå. Han var jäkligt bra förra säsongen och kan säkert leverera på liknande nivå nästa säsong.
    Det var även intressant att höra Bromé i podden säga att Stoa var den bästa spelaren han hade spelat med. Visserligen har inte Bromé spelat med särskilt många ”storspelare” men det tyder ändå på att Stoa är en jäkligt vass lirare.

Andreas
    Keymaster

Instämmer i att det saknas en spets och det ska komma, men jag vet inte om det är en center nödvändigtvis.

NJ har ju värvat Bagenda för att i första hand spela på kanten å andra sidan så det är inte omöjligt.

Kovacs
    Deltagare

Håller med Sanny Lindström i allt han säger i sin krönika. Vi har en ruggigt stark backsida nu. Bara att hålla alla tummar nu att Eberts ankomst inte gör att vi inte tar in de forwards vi är i behov av.

1 förstacenter och en forward skulle göra oss till ett hot om guld på riktigt.
    Kunde Stoa, som jag vet att förhandling pågår med, vara den Centern så är jag nöjd. Vet inte vem jag hellre skulle ta där?

Kunde vi sno Per Åslund från Färjestad på 1 år så skulle jag också vara nöjd. Kanske inte en given förstakedje forward men ändå en för dom två så att säga. Här får vi in kunnande och rutin. En riktigt bra spelare enligt mig. Hade varit skönt också att kunna få in någon som kan ligan och som man någonstans ”vet vad man får”.

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2020/06/24/siffror-som-forstarker-bilden/

Med dessa två skulle iaf jag ställa upp något sådant (då är semifinal realistiskt på riktigt. MINST;

Åslund – Stoa – Rendulic
    Kovacs – Leino – Larsson
    Bagenda – Rensfeldt – Rask
    Glenn – Mastomäki – Öberg
    Eklind – Lindholm

Rissanen – Näkyvä
    Ebert – Salo
    Pilö – Jonte
    Warg – backström

pb_90
    Deltagare

Skapliga jäkla monsterinsatsen NJ och Co verkar ha gjort för att få in cash för att värva Ebert!

https://www.orebrohockey.se/article/67i4akbvx-3afc1/tack-till-alla-som-gjorde-det-mojligt-ebert-ar-hemma-igen

Den listan skojar man fan inte bort! Mooooonstruöst lång.

pb_90
    Deltagare

Med anledning av att Rendulic har kommit in så kan vi nog räkna bort Harper helt och hållet.

Jag måste erkänna att jag inte alls har hängt med här.. men. Är inte Harper avskriven sedan länge? Han har väl sagt att han inte känner sig sugen på att åka iväg igen med nyfött barn + corona m.m.?

JN27
    Deltagare

Med anledning av att Rendulic har kommit in så kan vi nog räkna bort Harper helt och hållet.

method
    Deltagare

Örebro är ju med och frågar på Berglund och måste jag välja där emellan tar jag hellre Stoa!

Tveklöst!

Kovacs
    Deltagare

Vill inte verka petig men han gjorde 19 mål och inte 17;)

Jag tror Stoa ett år till kan vara bra för stabilitet och ge lite trygghet till övriga laget. Han kan nog ändå göra en del mål igen om han befinner framför kassen med Ebert som skytt.

Örebro är ju med och frågar på Berglund och måste jag välja där emellan tar jag hellre Stoa!

Andreas
    Keymaster

Sedan ska man komma ihåg att han hade en extremt hög utdelning under året. Jag tror inte han gör 17 mål nästa säsong om han kommer hit, men han kanske gör 12-15 om han fortfarande presterar på en bra nivå.

method
    Deltagare

Man har så konstiga känslor när det gäller Stoa.. 17 mål och 18 ass skojar man ju verkligen inte bort. Men det känns ändå som att många (inklusive jag själv) ändå känner att det måste gå att hitta någon bättre?

Han ska ju tydligen ha varit ett superproffs också när man har hört Mozart med andra prata om honom.

Precis. Kanske är det att han inte är så spektakulär men vad jag såg så kunde ju han antingen glida runt med pucken otagbart för försvararna tills det fanns nån att lägga en macka till eller stå klippfast vid mål för att sedan flytta in hela motståndarlaget inklusive puck i buren när pucken hamnade i närheten.

Klart det finns bättre men för mig känns han som en kille som man bygger ett lag kring.

pb_90
    Deltagare

Man har så konstiga känslor när det gäller Stoa.. 17 mål och 18 ass skojar man ju verkligen inte bort. Men det känns ändå som att många (inklusive jag själv) ändå känner att det måste gå att hitta någon bättre?

Han ska ju tydligen ha varit ett superproffs också när man har hört Mozart med andra prata om honom.

Andreas
    Keymaster

Ja, är fortfarande förundrad att det inte är mer snack om Stoa än vad som är fallet. Dyr? Kanske, men en spelartyp som alla lag behöver och ju faktiskt en av de mest producerande i laget. 19 mål busar man inte bort…

Han är nog med i diskussionen, men inte som ett förstaval. Lite som Rendulic är i stort sett klar, men man väntar och ser om man kan få napp på någon ännu bättre.

method
    Deltagare

Ja, är fortfarande förundrad att det inte är mer snack om Stoa än vad som är fallet. Dyr? Kanske, men en spelartyp som alla lag behöver och ju faktiskt en av de mest producerande i laget. 19 mål busar man inte bort…

Kovacs
    Deltagare

Damn!

Välkommen tillbaka Nick!

SHL:s bästa backsida tackar man ju inte nej till! 🙂

Hoppas att det finns krut kvar att lägga framåt bara. Om det är så att Ebert täcktes av externa finansiärer så är det ju galet bra.

Det finns det. Jag hör att mer bra ska in.
    Hörde idag att förhandling pågår med Stoa. Rendulic ska vara klar. Sen ska en forward av sniper- typ till in. Stämmer det så går vi ju fasen emot stora saker om vi får Ihop det.

pb_90
    Deltagare

Damn!

Välkommen tillbaka Nick!

SHL:s bästa backsida tackar man ju inte nej till! 🙂

Hoppas att det finns krut kvar att lägga framåt bara. Om det är så att Ebert täcktes av externa finansiärer så är det ju galet bra.

Visar 25 inlägg - 576 till 600 (av 11,592 totalt)