Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Måste även säga att jag tycker Palushaj passar bättre i en kedja med Wandell och Weinstock samt att Harper gör sig bättre i en kedja med Sallinen och Hedman. Där har vi två riktigt bra kedjor. Spinkarna har fortfarande problem med defensiven men de tröttar ut motståndarna under sina byten och på sikt tror jag den kedjan kommer göra en del mål eftersom de får bättre back up från backarna nu och tillåts vara rörliga framåt.
Ja det känns som att dom faktiskt har hittat två bra kedjor. Och med tanke på hur bra Sallinen var så känns det inte som att det är någon superpanik på centervärvningen. Visst, nu kommer även Mastomäki att vara borta vilket så klart vilket suger, men det är ju lättare att ”ersätta” någon i 4:e kedjan än i dom första.
Dom matchade första och andrakedjan rätt hårt. Björk och Andersson hade 3-4min mer speltid än de andra backarna. Ska bli jäkligt häftigt att följa Björks utveckling alltså! Känns som att han har tagit stora steg redan på försäsongen. Och fatta när Ebert kommer in också… backsidan är MUMMA!
Precis. Där tycker jag absolut att man ska stoppa in Johansson och köra Pilö som extra i fortsättningen. Johansson gjorde en grym försäsong med tanke på erfarenheten och gör garanterat inte bort sig i en kortare period av spel eftersom det, som du säger, är en fjärdekedja.