Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
- Detta ämne har 13,247 svar, 59 deltagare, och uppdaterades senast för 1 vecka, 2 dagar sedan av
Andreas.
-
FörfattareInlägg
-
05/06/2026 kl. 18:33 #24686
Andreas
KeymasterMarcus Johansson är ju en jäkla drömvärvning av Färjestad. Jäklar … trodde nog han skulle vara kvar i NHL något år till minst.
29/05/2026 kl. 12:33 #24595Andreas
KeymasterLinköpings video som presenterar Hultström var snygg och hade jag inte varit ett stort fan av Nina Simone så hade jag nog inte tänkt så mycket mer på det, men nu fick jag fan nästan en hjärnblödning av den usla jävla technotolkningen som de använder. Varför ska mediamänniskor inom hockey hålla på och göra sånt? Originalet hade varit så jävla mycket bättre, bah!
29/05/2026 kl. 09:10 #24594Andreas
KeymasterDet är hak-klammer [], inte <> 🙂
Jag fixade!
Jag förstår resonemanget. Både Kossila och Karlkvist har högt spelsinne och då kanske Rantas inte så bra spelsinne på något vis inte märks så mycket.
28/05/2026 kl. 16:10 #24593PennyBridge78
Deltagarehaha det där blev inte så bra. Tänkte jag kunde skriva kod så att innehållet centrerades. Har för mig jag gjorde det sist…
IAF, skulle även ha skrivit en motivering till varför jag valt att ställa upp laget så här.
Ranta känns ju spontant som han är liiite högt upp, men vill inte ha för många snabba i samma kedja (och även få en balans med inte bara spelare som ser mål, utan även nån per kedja som jobbar hemåt).
Tror att Max och Egor kan göra det fint ihop, Egor med skills och Max med speed och sen Dickenson som går hårt på mål. Sen spelade ju Milton väldigt fint med Steen och Egor sist, men valde ändå att splittra dem.
Tror att Ylönen och Teemu kan spela fint ihop, även här en med massa speed.
Fjärde är ju lite vad den är, MEN hoppas verkligen på Glenn i år! Men finns ju andra som kan ta chansen.
Tror att Salos uppspel kan bidra enormt, när vi har så många snabba spelare i laget. Alla måste bli bra på att vända snabbt för då har vi stora chanser att få överläge mot mål.
Spännande ser det ut iaf
28/05/2026 kl. 16:00 #24592PennyBridge78
DeltagareJag har som vanligt suttit och funderat på kedjor
Patrik Karlkvist (RW) – Kalle Kossila (C) – Sampo Ranta (LW/RW)
Filip Berglund (R) – Robin Salo (L)Max Véronneau (RW) – Josh Dickinson (C) – Egor Polin (LW)
David Quenneville (R) – Linus Arnesson (L)Jesse Ylönen (RW) – Milton Oscarson (C/RW) – Teemu Turunen (LW/RW)
Luke Martin (R) – Erik Norén (L)William Wikman (LW/RW) – Christopher Mastomäki (C) – Glenn Gustafsson (LW)
Theodor Hallquisth (R) – Gustav Backström (L)Extra: Liam Danielsson (RW), Lucas Stockselius (RW/C), Ludvig Andersson (C/RW), Alexander Command (C),
Målvakter:
Filip Larsson, Jonas Arntzen28/05/2026 kl. 12:06 #24591JontheR
DeltagareBredden på truppen och eventuell pånyttfödelse hos Glenn ger oss många alternativ som du säger – blir spännande att se hur formationerna blir. Lägg därtill fyra unga forwards Andersson, Command, Stockselius och Danielsson som säkerligen kommer laddade till en försäsong och vill visa att de vill ta en tröja.
27/05/2026 kl. 11:57 #24590Andreas
KeymasterHör att den knöl Glenn haft på foten stört han i 2 säsonger nu. I perioder har han haft ont i foten när han tagit skär. Stämmer det kan vi få en pånyttfödd Glenn i år! Då kan han bli ett hot högre upp i hierarkin till och med.
En Glenn med fart kan spela med skickliga spelare också och bana väg.Det är ju en skena som sattes in tidigare som tagits bort, men att den inte skulle stört honom, är lite svårt att tro på, som han sett ut på isen.
27/05/2026 kl. 11:57 #24589Andreas
KeymasterHåller med, spännande trupp med en hel del som kan bli utroppstecken!
Ja viktigt att Ranta och Turunen ska komma igen i år! Vi har en hel del med tidigare skadehistorik nu, håller det, har vi ett spännande lag.Tror inte vi kan bänka Glenn, vem ska i så fall spela tufft i detta lag? Finns inte direkt nån annan som kan smälla på. Är vi något i år, så ser vi snälla ut! men ja spelet lämnar en del att önska, tror dock att efter hans operation att det kan bli bättre. Behövs ju inte att du går ner många procent inann det märks på isen.
Som gjort för Command att komma in och bara köra. 🙂
25/05/2026 kl. 19:01 #24581Kovacs
DeltagareHör att den knöl Glenn haft på foten stört han i 2 säsonger nu. I perioder har han haft ont i foten när han tagit skär. Stämmer det kan vi få en pånyttfödd Glenn i år! Då kan han bli ett hot högre upp i hierarkin till och med.
En Glenn med fart kan spela med skickliga spelare också och bana väg.18/05/2026 kl. 10:01 #24544PennyBridge78
DeltagareHåller med, spännande trupp med en hel del som kan bli utroppstecken!
Ja viktigt att Ranta och Turunen ska komma igen i år! Vi har en hel del med tidigare skadehistorik nu, håller det, har vi ett spännande lag.Tror inte vi kan bänka Glenn, vem ska i så fall spela tufft i detta lag? Finns inte direkt nån annan som kan smälla på. Är vi något i år, så ser vi snälla ut! men ja spelet lämnar en del att önska, tror dock att efter hans operation att det kan bli bättre. Behövs ju inte att du går ner många procent inann det märks på isen.
18/05/2026 kl. 09:43 #24543Andreas
Keymaster. Är Glenn Gustafsson given?
Han borde inte vara det som han spelade förra säsongen.
18/05/2026 kl. 09:42 #24542Andreas
KeymasterTruppen känns gedigen nu. Inte mycket att klaga på egentligen. Det är Q som återstår att presenteras.
Vi får verkligen hoppas att Rantas och Turunens skador är utagerade nu. Det är ju i praktiken två helt nya spelare även det.
17/05/2026 kl. 17:49 #24536Kovacs
DeltagareOkej. Spännande och oväntat med Veronneau. Inte på den hylla jag hade drömmar om, men, en som har levererat stora poäng tidigare i ligan. Har grym fart och känner Filander väl.
Blir spännande att följa! Är nog ungefär jämförbar med Puistola i mycket!
14/05/2026 kl. 11:25 #24502Kovacs
Deltagare@jontheR, är med dig där! Tror vi mår bra av att bredda truppen.
Hamnar vi där jag ”tror” är få givna. Och vi är inte lika beroende av enskilda spelare.
Hörde Wirström avisera i poddformat att han inte stänger dörren för att mer än 1 kommer in. En Puistola ersättare ska in.Min dröm är att vi lyckas landa hem Abols också. Då skulle vi kunna gå riktigt långt!
Tänk Er:
Karlqvist – *Abols – *Ny
Ylönen – Kossila – Turunen
Ranta- Dickinsson- Poulin
Glenn – Mastomäki – Milton
Wikman – DanielssonSen Command och Andersson på lån.
Arnesson – Quenville
Salo – Berglund
Backström – Martin
Norén – HallquisthLåter som en viss profil på svenskafans det är jag medveten om. Men med nya pengar in kanske?!
Skulle det här laget kunna nå top 6? Jag vill tro det. Skulle det kunna nå final? Om stjärnorna stod rätt!13/05/2026 kl. 12:05 #24494JontheR
DeltagareOm vi nu ska ta efter Skellefteå mer i deras truppbygge för att spetsa truppen mer och gå mer ungt. Vad är rimliga steg att ta i år då?
Att slussa in Ludvig Andersson känns till exempel spännande i en fjärdelina med Mastomäki och Glenn Gustafsson. Vad händer då med Wikman, nöjer han sig med mer begränsad speltid?
Vad tänker ni kring Ylönen, Ranta, Turinen, Wikman kontra Liam Danielsson, Stockselius och Command. Är Glenn Gustafsson given?
05/05/2026 kl. 10:01 #24487Andreas
KeymasterGillar Hallberg, men lite frågande till bara ett år på kontraktet, men det kan ju varit han som insisterat på det.
04/05/2026 kl. 10:19 #24485Andreas
KeymasterMan får lite Stoa-vibbar av honom, men lite mer fart på skridskorna. Han kommer nog att lyfta vem han än spelar med.
29/04/2026 kl. 19:34 #24484carl
DeltagareJa dickinsson känns just nu som ett fynd. Får hoppas att han kan presentera på samma vis hos oss. Känslan är ju att han får lite annan typ av kedjekamrater.
28/04/2026 kl. 20:11 #24483Andreas
KeymasterDickinson ser för jäkla fin ut på isen.
23/04/2026 kl. 08:43 #24471Andreas
KeymasterTjena alla Örebroare, HV-supporter här och hoppas ni kan välkomna mig. Det ser ut som ni gör en satsning till nästa säsong och jag kan säga er att ni känns väldigt läskiga.
Nu när Blomqvist försvann från oss, så har det spekulerats mycket om att eran fd. tränare Niklas Eriksson kommer hit till Jönköping. Jag skulle också gissa på det.
Jag undrar bara vad tycker ni om Niklas och vad har ni fått för uppfattning om honom? Hur ser matchcoachningen ut såsom timeouts, matchning etc, hur ser matchförberedelser ut men också hur har hans relation varit med spelarna? Relationen till spelarna är något jag högt prioriterar och speciellt efter det kom ut att Anton tryckt ner våra spelares självförtroende till avgrunden.
Han är inte en speciellt aktiv eller emotionell matchcoach. Han kan brinna till ibland, men det är ovanligt. Time-outs är väl något som en del högljudda fans varit ganska kritiska till att han inte utnyttjar mer.
Jag uppfattar honom som empatisk och modern i sin ledarstil. Han förväntar sig att spelarna tar till sig det han säger till dem och att de tar ett stort ansvar för att göra sitt bästa utifrån det. Han är inte den som hänger ut spelare framför gruppen eller ägnar sig åt ”dåliga exempel”. Han ställer krav, men han förväntar sig också mycket av individerna. Det finns en anledning till att Örebro valt att sparka så många assisterande tränare, men behållit NE.
Det har inte funnits några negativa röster kring hans ledarskap. Snarare har det handlat om att den typ av hockey han förespråkar inte är den som Örebro vill spela längre.23/04/2026 kl. 08:36 #24470Andreas
KeymasterNär kommer resultatet från poängtipset?
Ber om ursäkt för det. Det har varit fokus på jobb och lite annat. Jag ska fixa det!
18/04/2026 kl. 15:18 #24464Catskinner
DeltagareHej, helt klart en coach som lyssnar och ser alla i laget. På gott och ont kanske, alla ska med! Tror att ingen mår dåligt med Niklas som coach om man inte ser sig som större än laget (kanske lex Brome och Holm). Jag har känt tveksamhet kring hans matchcoaching, känns som saker verkligen ska sättas på sin spets innan han gör något. Sen kan man diskutera kring spelsätt och vad som är hans iden och vad som är ett resultat av spelarmaterial. Men det har varit mycket dumpa puck och jag och inte så mycket kontrollerade ingångar. Men jag har tyckt om Niklas och han har betydd mycket för Örebro Hockey helt klar.
18/04/2026 kl. 09:38 #24463HaaveeValle71
DeltagareTjena alla Örebroare, HV-supporter här och hoppas ni kan välkomna mig. Det ser ut som ni gör en satsning till nästa säsong och jag kan säga er att ni känns väldigt läskiga.
Nu när Blomqvist försvann från oss, så har det spekulerats mycket om att eran fd. tränare Niklas Eriksson kommer hit till Jönköping. Jag skulle också gissa på det.
Jag undrar bara vad tycker ni om Niklas och vad har ni fått för uppfattning om honom? Hur ser matchcoachningen ut såsom timeouts, matchning etc, hur ser matchförberedelser ut men också hur har hans relation varit med spelarna? Relationen till spelarna är något jag högt prioriterar och speciellt efter det kom ut att Anton tryckt ner våra spelares självförtroende till avgrunden.
18/04/2026 kl. 09:21 #24462Catskinner
DeltagareVi har 10 forwards på EP nu
sen kommer:
– Dikinsson
– Danielsson (redan på kontrakt)
– en vinge för 1/2 kedjan
– sista platsen om vi går in med 14 forwards. Kan det bli Command? Stor och tung center som tros gå högt i draften i år. Är bara 18 iofs13/04/2026 kl. 15:31 #24460Kovacs
DeltagareOm vi tittar på spelare som lämnat och vilka som ”ersätter” vem, är jag optimistisk så här långt:
Enroth ut
Larsson in
Enrot såklart mycket mer rutinerad. Men Larsson är mer på gång och säger +/- 0 på den.Seppälä ut
Salo in
Ord överflödiga! Salo är en av SHLs bästa backar. STORT + här.Vainio ut
Norén in
Vainios högsta nivå är högre. Men Norén bättre ålder och för hoppningen är att han kan spela hockey! Litet + för att Norén också har hjärtat för Örebro!Nilsson Ut
– In
Tror han ersätts av Hallquisth som får en större roll i truppen på försäsongen. Lär bli utlåning igen. +/- 0 på den.Malone / Miketinac ut
*Dickson in
Trodde på Malone. Men blev en flopp. Miketinac slet. Men för lite poängskörd. Stort + här också.Puistola ut
– InSteen Ut
– InSjödin ut
*Stockselius in
Kommer gå på lån till Almtuna direkt. Har sett fin ut i år. +/-0 här!Detta är min bild hittills. Tycker vi bygger på med bra spelare. Kan bli en rejäl överraskning nästa år om vi landar in 1 (helst 2) starka forwards. Bättre eller likvärdigt på alla positioner.
-
FörfattareInlägg