Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Ja Djurgården fick verkligen maximal utdelning. Lite för slappt försvarsspel där dom fick ett skärs försprång och en målvakt som inte heller gav laget möjligheten till att svikta det minsta i försvaret. Jag håller med om Eero där, men det är ytterligare ett exempel på Sundblads (oftast) dåliga fingertoppskänsla. Dom hade ju på förhand redan bestämt vem som skulle stå i de första matcherna, och då får man väl gissa att det var bestämt sedan långt innan att Eero skulle stå denna. Men har man varit hemma med magsjukt barn istället för att träna så borde väl tränarna kunna avvika från det redan bestämda för att anpassa sig efter verkligheten.

Sen tror jag som sagt att Eberts snabba intåg blev mer ett orosmoment än något bra. Jag menar… man kör i princip en hel försäsong med samma backuppställning och sedan även dom två första matcherna. Sedan två dagar efter att Ebert anlänt och troligtvis jetlaggad så ska han in direkt och peta Backström till sjundeback för att man helt plötsligt ska börja rulla på backsidan. Något som man inte gjort alls hittills. Att Ebert sedan trycks in lite med ett trubbigt skohorn i PP på fel kant där både han och Näkyvä står FEL för direktskott.

Dom skulle ställt Steen i mål och sedan haft Ebert som sjundeback med lite mjukstart istället. Det funkar väl på försäsongen att Ebert hoppar in en match med mycket speltid utan att ha varit med laget alls innan, men mot djurgården i omgång tre är det kanske inte lika briljant.

Det var så jävla onödigt att torska så brutalt. Gruppdynamiken kändes klockren innan men om något ska sätta grillor i huvudet på alla så är det en rekordstor torsk i en hemmapremiär.. Jävla skit. Ring hit Hammer och hitta tillbaka snabbt nu! Gruppen har kvalitéer, det vet både vi och dom!