Svar till: Läktartugg
Hem › Forum › Hockeysnack › Läktartugg › Svar till: Läktartugg
Allt känns bättre nu när jag avhandlat konfrontationer med DIF-kollegor och med ett par nätters sömn. Vi kommer studsa tillbaka. Kanske blir torsk igen på torsdag, men fuck it. Vi ska ha ett bättre lag i år än förra året så allt kommer räta ut sig. Vi kanske tom kan skramla ihop en storvinst eller två när våra målskyttar är igång.
Hoppas och tror du har rätt! Målskyttet kan bli lite knepigt, men NJ letar och han kommer att hitta!
Timrå och Mora ska vi absolut ha bakom oss. Luleå, Brynäs, Malmö och Rögle har vi hygglig chans att komma framför. Malmö har dock visat en riktigt fin form där alla ger 100%, lite det vi skulle behöva i vår trupp.
Jag tror vi redan har de spelare i truppen som kommer bidra med den största delen av målskyttet om jag ska vara helt ärlig.
Däremot så tror jag att NJ kommer hitta en spelskicklig toppcenter som gör jobbet åt sina medspelare vilket absolut kan vara avgörande i det långa loppet. Men att hela laget ska stå och väga på en spelare som alla suktar efter inklusive jag, det känns lite naivt.
Det är bland annat en av anledningarna till att jag spyr på SF-forumet. Där inne tror alla att om vi inte får den där toppcentern som utlovats, då kommer vi inte vinna en match och eventuellt hamna i kval. Hur sjukt låter inte det?