Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

pb_90
Deltagare

Tycker många drar för stora växlar av dessa träningsmatcher. Alla vet ju att det är svårt att hålla skärpan i en hel match, framför allt i en träningsmatch. Vi gjorde en bra förstaperiod igår enligt uppgift. Vi brukar ha problem med Brynäs. Sist Leksand åkte ur så vann dom alla (?) matcher på försäsongen(mot oss bl.a?). När vi vann allsvenskan, och ledde den överlägset ett tag så förlorade vi med 8-0 mot Mora i genrepet. Visst, man kan klaga på att backarna inte håller eftersom vi i stort har samma backar som förra året. Kom då ihåg att året innan så hade vi också i stort sett samma backar och slutade 6:a. Motion och Ekbom fick t.om dra på sig landslagströjan. Anfall är bästa försvar sägs det, tror det ligger mycket i det. Med bättre anfallsspelare så tror jag det kommer se bättre ut än förra säsongen. Det som oroar är ju att MJ och JA inte verkar vara tillgängliga i premiären. Såg att någon klagade på Hellström igår, han var våran bästa back förra året. Att boxplayspelet inte sett lika bra ut som förra säsongen har ju bl.a att göra med att man har spelat utan speciella uppställningen, utan alla har spelat boxplay. Jag är inte orolig än, låt det gå 5-10 omgångar innan ni sågar laget!
Btw så var det Kalle Olsson som gjorde 2-4 målet igår, inte Wandell.

”Dra för stora växlar på träningsmatcher..” Alltså.. det här är en sliten klyscha tycker jag. Det här ÄR laget som vi kommer att ha och ser det inte bra ut nu så finns det väl inget som tyder (än) på att det ska bli bättre?

Och att vår ”bästa” back skulle vara Hellström är ju bara tragiskt.. Ett lags bästa back, hur defensiv han än är, ska faaaaan kunna leverera mer än två poäng på 47 matcher. Den låga poängproduktionen tycke jag tyder på ett kasst förstapass som inte ens leder till en andraassist.

Att vi skulle kämpa för att undvika kval köper jag dock inte. Jag tror att Leksand och Karlskrona kommer hamna i botten. Men det är verkligen inte givet att vi kommer att ha lag som Rögle och Malmö bakom oss.

Och vad menar du med ”speciella uppställningen” i boxplay? Förra säsongens andra halva var ju bedrövligt där vi gick från seriens bästa lag till seriens sämsta lag med insläppta BP-mål varje match.. Och det är samma backar som ska göra det i år. Och från det man sett hittills på försäsongen så tycker jag inte att backarna har någon koll på deras spelare alls.