Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

För egen del så är det jag tycker är jobbigt det faktum att laget ser jäkligt bra ut i övrigt, men att det just fattas en eller kanske två pusselbitar för att det ska falla på plats. Potentialen till att laget ska bli riktigt bra finns där, men vi får liksom inte se det för ens någon spelare adderas och någon skadad kommer tillbaka…

Förstå vilken enorm skillnad en ytterligare spetsspelare skulle göra i tex PP. Inte bara genom att själv vara bra utan också för att byta ut någon som inte alls är speciellt vass i spelformen. Jag tycker tex att Sallinen och framför allt Harper inte kommer till sin rätt alls i spelformen. Det är inte spelare som ska ha massa tid med pucken för att hitta den där passningen.

Och med någon spetsspelare in så puttas någon också ner och breddar laget ordentligt.

Sen är det inte direkt optimalt att ha spelare som inte kan teka när man tex ska lira boxplay… Sallinen och Gustafsson är ju tex katastrofalt dåliga på det.

Jag tycker det finns ett spel och en modell att arbeta utefter. Den fungerar, men jag tror också att modellen i sig ställer en del krav på materialet och det är jag inte säker på att man faktiskt har idag. Det saknas spets bland forwards, men spelet i stort fungerar bra offensivt.

Defensivt kanske det också brister lite när det kommer till att lyckas hålla spelare ute från boxen mot lite tyngre lag.