Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Andreas
Keymaster

Mot HV71 saknades Palushaj och Ebert. Laget har inte gjort värst många mål tidigare matcher och Palushaj har varit iblandad i många av dem.

Han är lite för ensam som poängspelare helt enkelt.

Att övriga kanske kan spela spelet utan att göra mål gör det lite svårt att veta vad man ska känna riktigt.

För visst, det ser inte helt klappruttet ut. Det gör det inte, men man får inga bonuspoäng för att man spelar snyggt eller rätt. Pucken ska in i nätet också. Gärna fler gånger än motståndarna lyckas med det.

Sedan får jag väl ge Sundblad lite rätt att de ska inte göra några extrema omkastningar. Spelmodellen tror jag inte är problemet. På sätt och vis borde det kännas betryggande att tränaren känner sig lugn och bara försöker mana på killarna att de ska fortsätta att mala på när de ändå är nära, men han är så pass oprövad att man vågar inte riktigt lita på honom helt ännu.

Sedan finns det ju saker som powerplay och boxplay som är under all kritik, men det verkar de ju också erkänna.

Jag står fast vid att säsongen är ung. Det har varit flera jobbiga skador som stukat uppställningen. Det finns alla möjligheter att detta ska lyfta mot något bättre.