Svar till: Läktartugg

Svar till: Läktartugg

Hem Forum Hockeysnack Läktartugg Svar till: Läktartugg

Gromit
Deltagare

Idag blev det klart att Färjestad väljer att släppa centern Anders Eriksson som man har haft på ett tryoutavtal, det bekräftar spelaren själv för SportExpressen. Centern plockades under sommaren in till Färjestad från Örebro men redan nu väljer man att släppa Eriksson som har över 200 SHL-matcher på sitt CV.
– De tyckte att det hade sett bra ut, men att de var ute efter något annat, säger Eriksson själv till SportExpressen.

Anders Eriksson plockades in av Färjestad i juli och har sedan dess varit i klubben med ett så kallt tryoutkontrakt. 31-åringen har under de fyra senaste säsongerna spelat i Örebro men nu väljer Färjestad att släppa Eriksson, beskedet fick han i morse.
– Det har gått bra, tycker jag. Det har rullat på och det är inte mycket mer att säga än så, säger Eriksson till SportExpressen.

Nu går jakten vidare att leta en ny klubb men Eriksson vill helst gärna stanna kvar i SHL när han pratar med SportExpressen.
– Jag är kontraktslös och ska ha en ny klubb så fort som möjligt hoppas jag. Jag vill spela i SHL för jag har kvaliteter för att göra ett bra jobb, tycker jag. Jag är bara 31 år gammal och tycker jag har några år kvar på bra nivå. Då vill man passa på att göra det bästa av det.